RKSV Boxtel – Boskant, een wedstrijd met 2 gezichten

Boskant 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

29 oktober 2017 14:30

Afgelopen zondag 29 oktober stond de thuiswedstrijd tegen Boskant op het programma.

Zoals bij elke thuiswedstrijd is er een Pupil van de Week en deze week viel de eer ten beurt aan Borre Schellekens. Borre mocht de aftrap verrichten en passeerde met een fraai afstandsschot de keeper van Boskant. Na Borre was het de beurt aan de “grote jongens ” om af te trappen voor het begin van de wedstrijd. In de eerste 15 á 20 minuten viel er nog maar weinig te beleven voor de toeschouwers met balbezit aan beide kanten maar tot echte kansen kwamen beide ploegen niet. In de 23e minuut viel er voor Boxtel een kans te noteren. Mitchell Vogels kreeg de bal over rechts voor het doel, maar geen enkele speler van Boxtel wist hier zijn voet tegen aan te zetten. Dan krijgt Boxtel in de 30e minuut ineens een behoorlijke kans. Robin Laak wordt weggestuurd met een lange bal en omzeilt prima de buitenspelval. Hij gaat alleen op de keeper af maar speelt op het laatste moment de bal te hard voor zich uit, welke daardoor een makkelijke prooi is voor de keeper. Daarna komt Boxtel redelijk met de schrik vrij een paar minuten hierna. De uitgekomen keeper Verhagen beoordeelt een bal verkeerd waarna deze in de voeten van een speler van Boskant terecht komt. Deze besluit zijn geluk maar eens een keer te proberen en schiet de bal over de keeper heen. Gelukkig voor Boxtel gaat dezelfde bal ook over het doel heen. De laatste 10 minuten zijn dan voor Boskant met verschillende aanvallen, corners en vrije trappen maar deze zijn ook allen zonder het gewenste resultaat. Met 0 – 0 gaan de beide teams terug de kleedkamers in.

In de 2e helft is het Boskant die wat meer de aanval zoekt en overwegend balbezit heeft. Dit vertaalt zich in wat verschillende kansjes voor de bezoekers maar leidden nog niet tot het bevrijdende doelpunt. In de 55e minuut kan Boxtel toch weer wat terug doen. Wederom is er de lange bal van Ricardo van Hamond op Robin van de Laak wiens inzet door de keeper over de achterlijn wordt gewerkt. De hierna genomen corner wordt terug gelegd op aanvoerder Robin Groenendaal die de bal inbrengt, maar ook hier brengt de keeper redding in 2e instantie. Boxtel komt weer wat vaker onder de druk van Boskant uit maar weet maar niet te scoren. In de 66e minuut is er eindelijk weer een mooie vloeiende aanval over meerdere schijven maar de goal wordt nog steeds niet gevonden. In de 68e minuut wordt Hayke van Heesch vervangen door Stefan Persoons. Een 5-tal minuten na de wissel is het dan toch raak voor Boskant. Rechtsbuiten Michael Merks speelt zich goed vrij in de 16 en rondt, weliswaar in de kluts, zijn aanval af en tekent voor de 0 – 1. Trainer Ronald Boudewijn wisselt vervolgens Ricardo van Hamond en Gerben van Boxtel nog om waarschijnlijk alles op de aanval te gooien. Daniel Mensah en Lars van Hamond, wiens broer Rick al langer een vaste waarde is, mogen het in de laatste 10 minuten nog proberen. En men praat wel eens over de “gouden wissel”, maar dit was er een! Koud een minuut in het veld schuift Lars van Hamond de bal langs de keeper van Boskant, op prima aangeven van Robin Groenendaal. Dan krijgt Boxtel in de 85e minuut nog een behoorlijke kans. De wederom goed opkomende Robin van de Laak gaat echter voor eigen succes, waar hij waarschijnlijk de bal beter breed had kunnen leggen. Boxtel dringt dan nog steeds aan hierna, maar het blijft bij een gelijkspel en gezien het totale spelbeeld misschien ook wel een terechte uitslag. Zonder blessuretijd bij te tellen fluit de overigens goed fluitende scheidsrechter af in een verder zeer sportieve wedstrijd.

Volgende week moet Boxtel naar de ongeslagen koploper EMK uit Nuenen, waar ze ongetwijfeld vol aan de bak moeten.