RKSV Boxtel verliest nipt van koploper EMK

EMK 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

5 november 2017 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel aan de bak tegen EMK uit Nuenen. Net zoals Boxtel heeft ook EMK bij elke thuiswedstrijd een Pupil van de Week. Deze mocht de aftrap verrichten en scoorde zijn doelpuntje, wat achteraf ook niet de laatste van de wedstrijd zou zijn. Vanaf de aftrap wilde EMK al meteen laten merken waarom zij de koploper zijn. Alles ging meteen volop in de aanval en Boxtel liet zich terug dringen op eigen helft. Dit leidde in de 12e minuut al tot de eerste treffer van de thuisploeg. Een aanval over rechts werd van dichtbij onberispelijk ingekopt en de 1-0 was een feit. Nog geen 2 minuten na de openingstreffer was het alweer raak. Een schot van ruim 20 meter belandde perfect in de rechter bovenhoek buiten het bereik van keeper Verhagen. De thuisploeg bleef aandringen en Boxtel kon hier, behalve een paar sporadische uitbraken zonder echt kansrijk te worden, weinig tegenover zetten. Dit uitte zich vooral in veelvuldig balverlies en ogenschijnlijk veel onrust tijdens balbezit. Tot aan de rust drong EMK niet echt meer aan en was het zaak om na de thee met een ander plan van aanpak te komen.

Na de rust was Ricardo van Hamond gewisseld voor Stefan Persoons. EMK probeert de eerste 10 minuten hetzelfde te doen als waar ze in de eerste helft ook mee waren begonnen, namelijk druk naar voren zetten en goed combinatiespel. En dan is daar in de 54e minuut ineens weer de lange bal op Robin van de Laak die behendig langs zijn tegenstander glipt. Op de hielen gezeten door 2 tegenstanders en een uitgekomen keeper schuift hij de bal knap langs de keeper en is het, misschien wel tegen de verhoudingen in, plotsklaps 2-1. Achteraf was dit misschien wel een soort van kantelpunt in de wedstrijd. Boxtel ging beter combineren en was zorgvuldiger in balbezit, en misschien nog wel belangrijker is dat er meer strijd in de ploeg kwam. Maar lang mocht Boxtel echter niet genieten van de aansluitingstreffer. Amper een minuut na deze treffer liet EMK de 3-1 alweer op het scorebord noteren. Zoals gezegd gaf Boxtel de moed niet op en voetbalde meer vooruit en nu was het EMK die onder druk kwamen te staan en hier maar moeilijk uit kwamen. In de 65e minuut volgt er nog een dubbele wissel aan de kant van Boxtel en worden Ramon de Laat en Daniel Mensah nog ingebracht. Boxtel blijft bikkelen en dan is daar in de 73e minuut ineens Stefan Persoons. Op het middenveld onderschept hij de bal en ziet de keeper voor zijn goal staan. Hij legt de bal klaar en met een snoeiharde pegel van dik 35 meter schiet hij de bal langs de verbouwereerde keeper in de rechterbovenhoek. 3-2 met nog een dik kwartier te gaan en Boxtel gaat er weer in geloven. Doordat Boxtel zo aandringt komen er natuurlijk ook nog wat kansen voor de thuisploeg maar deze draaien nergens op uit. Boxtel zelf krijgt ook nog de nodige kansen waaronder de goed mee opgekomen Rick van Hamond die maar liefst 2 maal achter elkaar aan mag leggen maar telkens de keeper op zijn pad vindt. Dan is er in de slotminuut nog een verre inworp van Mitchell Vogels en deze wordt helaas op de lat gekopt. Er wordt nog wat blessuretijd bijgeteld maar Boxtel kan er helaas geen gelijkspel meer uit slepen. Gezien het verschil tussen de eerste en de tweede helft was dat niet onverdiend geweest. Boxtel mocht echter met opgeheven hoofd het veld verlaten op basis van de inzet in de tweede helft.

Zondag 19 november mag Boxtel het weer thuis gaan proberen om 14:30 uur tegen Wodan uit Eindhoven.