RKSV Boxtel wederom met lege handen tegen Wodan

WODAN 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

19 november 2017 14:30

Zondag 19 november mocht Boxtel het weer op eigen veld gaan proberen, ditmaal tegen Wodan uit Eindhoven. Deze week viel de eer van de “Pupil van de Week” te zijn, te beurt aan Martijn Dirkx. Na de defensie én de keeper uitgespeeld te hebben schoot hij de bal snoeihard tegen de touwen. Na de aftrap waren in de eerste 5 minuten al 2 kansjes te noteren voor Wodan zonder resultaat overigens. Boxtel had de nodige moeite om bij balbezit deze ook te behouden. In de 9e minuut is het weer Wodan dat zich in de 16-meter van Boxtel meldt, maar keeper Verhagen brengt knap redding op hun inzet. Na een kwartier spelen is het dan eindelijk Boxtel die de eerste aanval van hun kant mag laten aantekenen. Robin van de Laak weet de bal voor de goal van Wodan te spelen maar niemand van zijn medespelers weet deze te verzilveren. Het spel gaat dan over en weer totdat na een half uur Wodan een corner krijgt. Deze wordt knap gepakt door keeper Verhagen en meteen is daar de counter. Er volgt een lange bal op Robin van de Laak die op volle snelheid op de goal van Wodan af gaat. Zijn inzet wordt echter eveneens knap gepareerd door keeper Zoetmulder van Wodan. Een aantal minuten hierna is het weer Wodan wat een uitbraak forceert maar het is weer Tommie Verhagen, welke een uitstekende wedstrijd keept, die knap redding brengt. Tot aan de rust gaat het spel vervolgens allebei de kanten op zonder nog echt gevaarlijk te worden.

Na de rust wordt er na een aantal minuten al gewisseld, Stefan Persoons verlaat het veld en in zijn plaats mag Jesse van Homelen het gaan proberen. In de 54e minuut is er dan een vrije trap voor Wodan waarvoor Rick van Hamond geel moet laten bijschrijven. De vrije trap levert ook weer geen resultaat op en verdwijnt naast het doel. Ook Wodan wisselt hierna en Max Nijst mag het veld in voor Edwin Sanders. Dan is er nog geen minuut hierna een overtreding op Robin van de Laak op de rand van de 16. Hiervoor krijgt Tom van de Pol de eerste gele kaart aan de kant van Wodan. Jesse van Homelen gaat achter de bal staan en ziet zijn schot gepareerd door de overigens ook goed keepende doelman van Wodan. Een minuut hierna krijgt Wodan voor de 2e keer geel, ditmaal Niels Reijnders voor aanmerkingen op de arbitrage. Boxtel blijft aandringen en in de 65e minuut is er weer een voorzet van Robin van de Laak over rechts, maar wederom weet geen enkele speler van Boxtel hier zijn schoen tegen aan te zetten. Dan volgt de 2e wissel van Boxtel en is het Hayke van Heesch die het veld moet verlaten voor Ramon de Laat. Koud een minuut in het veld is het Ramon de Laat die knap de bal verovert en Mike van den Biggelaar bedient. Deze ziet zijn inzet echter door keeper Zoetmulder uit het doel geranseld worden. Enkele tellen later is het wederom Van den Biggelaar die aan mag leggen, maar de bal wil er simpelweg niet in. In de 80e minuut wisselt Wodan nog en mag Giel Hellegers het nog 10 minuten gaan proberen ten nadele van Mark Coolen. Het spel golft vervolgens heen en weer tot in de 86e minuut. Een corner van Wodan wordt niet goed weggewerkt en van dichtbij binnengekopt. Met nog goed 5 minuten te spelen staat daar ineens de 0-1 op het scorebord. In de laatste minuten mag Daniel Mensah het nog proberen in de plaats van Marsadi Bounin maar Boxtel weet de aansluitingstreffer niet meer te forceren. Ondanks dat er genoeg werklust was, staat Boxtel wederom met lege handen na 90 minuten.

De titel “Man of the Match” welke mogelijk wordt gemaakt door het “Hart van Boxtel”, ging deze keer naar keeper Tommie Verhagen.

Volgende week 26 november mag Boxtel in Keldonk gaan proberen om weer een resultaat neer te gaan zetten en de neerwaartse spiraal te breken.