RKVV Keldonk – RKSV Boxtel , eindelijk weer 3 punten mee naar Munsel.

RKVV Keldonk 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

26 november 2017 14:30

Zondag moest de hoofdmacht van Boxtel afreizen naar het laag geklasseerde Keldonk. Wellicht dat hier de tendens van verliespartijen doorbroken kon worden. In de eerste 5 minuten na de aftrap was hier nog niet veel van te merken. Keldonk meldde zich maar liefst 3 keer in het strafschopgebied van Boxtel. Weliswaar zonder echt gevaarlijk te worden, maar toch was Boxtel al meteen gewaarschuwd. De aanvalsstorm ging echter al vlug weer liggen en zowat de gehele eerste helft was het Boxtel die vanaf dat moment eigenlijk constant balbezit had. Keldonk miste als het eenmaal balbezit had de creativiteit om hier daadwerkelijk wat mee te doen. Maar ook Boxtel had, zoals vaker in de vorige wedstrijden, het meeste balbezit en tevens ook veel balverlies door een fel jagend en fysiek spelend Keldonk. Maar toch kon een treffer eigenlijk niet uitblijven en in de 15e minuut is het dan ook raak. Op links komt Jesse van Homelen goed door en geeft de bal voor welke door Ramon de Laat wordt binnen gewerkt voor de 0-1. Vrijwel meteen na de aftrap komt de bal weer voor over links en kopt een verdediger van Keldonk onder de bal door. De bal komt terecht bij Robin van de Laak die deze waarschijnlijk niet meer verwachtte en de bal zowat vanaf de doellijn overschiet. Boxtel houdt tot aan de rust het betere van het spel met misschien wel 75 % balbezit, maar tot echt grote kansen komt het niet meer.
De spelers van Keldonk hebben tijdens de thee waarschijnlijk een donderpreek gehad van trainer van den Heuvel want na de aftrap proberen ze het zelfde scenario als in de eerste helft. Dit vertaalt zich ook meteen weer in een paar goede kansen. Na eerst de bal op de lat te hebben geschoten pakt keeper Verhagen, welke de laatste weken uitstekend staat te keepen, de rebound en tikt deze over de lat. De hierna genomen corner is zowat een exacte kopie van de vorige kans en wederom is het Verhagen die hem over de lat tikt. Maar zoals ook in de eerste helft is het daarna weer Boxtel die het voortouw neemt en in de aanval gaat. Als neutrale toeschouwer lijkt het wel of Boxtel in de opbouw te vaak de verkeerde keuzes maakt en daardoor eenvoudig balverlies lijdt. Tegen een zo zwak spelend Keldonk zou men wat eerder de ‘nekslag’ moeten kunnen geven. In de 65e minuut valt dan eindelijk de verlossende 0-2. Robin van de Laak verovert de bal na slecht uitverdedigen en, gebruik makend van zijn snelheid, haalt de achterlijn met vervolgens een goede voorzet. De mee opgekomen Ramon de Laat anticipeert goed en tekent zijn 2e goal van de wedstrijd aan. Een paar minuten later mag Ramon de Laat op de bank gaan zitten in het voordeel van Gerben van Boxtel. In de 72e minuut is er dan het eerste geel, en niet het laatste, van de wedstrijd. Dusty van Wanrooy van Keldonk houdt Jesse van Homelen vast en trekt hem naar de grond. Dezelfde van Homelen zet zich achter de bal en legt de bal panklaar op de mee opgekomen Rick van Hamond die deze knap binnenkopt voor de 0-3. Dan wordt er nogmaals gewisseld en mag Lars van Hamond het gaan proberen in plaats van Mike van den Biggelaar namens Boxtel. Dan doet Keldonk toch nog wat terug onverwachts. Na wat verdedigend geklungel gaat een bal door het midden en schuift Tom van den Broek hem langs keeper Verhagen voor de 1-3. Ook de laatste wissel van de kant van Boxtel wordt gebruikt en Stefan Persoons mag het nog een paar minuten gaan proberen in plaats van Haike van Heesch. In de slotfase van de wedstrijd speelt de scheidsrechter eigenlijk nog de hoofdrol door nog 3 gele kaarten te trekken, welke allen voor Boxtel waren. Achtereenvolgens werden Mark van de Westelaken, Stefan Persoons en Lars van Hamond nog op de bon geslingerd. Het laatste wapenfeit is zowat in de laatste minuut als Rick van Hamond de bal aangespeeld krijgt op links. Deze ziet de vrijstaande van Homelen en legt de bal panklaar. Van Homelen bedenkt zich geen moment en jaagt de bal met een loeiharde streep in de verre hoek en met de 1-4 is de wedstrijd nu wel gespeeld. Het duurt dan ook niet lang of ook de arbiter houdt het voor gezien. Een goed resultaat in een toch wel redelijk fysieke wedstrijd en hopelijk ziet de Munselploeg weer licht aan het eind van de tunnel. Volgende week mag Boxtel het weer thuis gaan proberen tegen SBC uit Son en Breugel om 14:30 uur.