RKSV Boxtel komt niet tot winst in De Mortel

Mannen, 1, 4e klasse G

18 februari 2018 14:30

Onbekend

Boxtel reisde afgelopen zondag af naar het laag geklasseerde MVC uit De Mortel. Vanaf de aftrap werd al snel duidelijk dat deze ploeg het hoofdzakelijk moet hebben van fysiek spel in plaats van mooi voetbal. Boxtel heeft al vaker laten zien het tegen zulke ploegen zwaarder te hebben dan tegen ploegen die wat meer voetbal op de mat leggen. Het duurt tot de 8e minuut voordat MVC de eerste fatsoenlijke aanval op touw zet, maar deze draait op niets uit. Het spel gaat over en weer met de (on)nodige overtredingen, maar het is pas in de 23e minuut dat de eerste goal valt uit een van deze overtredingen. Een vrije trap van MVC valt op het hoofd van hun spits, die werkelijk zo vrij als een vogeltje de bal koppend in de linkerhoek legt. Tegen de verhoudingen in staat de 1-0 op het scorebord. Voor de neutrale toeschouwer viel er in de 1e helft zeer weinig te genieten met enorm veel balverlies aan beide kanten. Tekenend voor deze 1e helft is misschien ook wel dat de enige ‘kans’ voor Boxtel pas in de 41e minuut een schot van Jesse van Homelen was! Op slag van rust is er nog geel voor een speler van MVC wegens natrappen.

Na rust zou je verwachten dat Boxtel wat meer gedreven uit de kleedkamer zou komen. Dit is waarschijnlijk ook zo, maar op het veld komt dit in de eerste 10 minuten nog niet tot uiting. In de 55e minuut is er dan een foutje van de keeper van MVC. De bal komt in de voeten van Robin van de Laak maar deze schiet de bal over het doel. In de 59e minuut incasseert er weer een speler van MVC geel, ditmaal vanwege een toch wel behoorlijke overtreding. Enkele minuten hierna wordt Gerben van Boxtel, die een wat ongelukkige wedstrijd speelde,  vervangen door Jari Klijmij. Ook Robin van de Laak moet zijn plaats afstaan aan Robin Groenendaal. Amper een minuut in het veld stuurt Robin Groenendaal Daniel Mensah langs de zijlijn weg. Deze weet via een scrimmage Jesse van Homelen te bereiken die de bal binnen weet te werken voor de 1-1. Boxtel krijgt weer hoop en gooit alles op de aanval. In de 81e minuut is er weer een vrije trap en komt de bal bij de 2e paal bij Mitchell Vogels die hem koppend terug legt. Deze bal komt bij Rick van Hamond die het eens met een omhaal probeert, maar de bal gaat voorlangs. Dan is er in de 85e minuut nog een behoorlijke kans voor Jesse van Homelen. Deze krijgt de bal precies op maat van de inmiddels ingevallen Mark van de Westelaken. Van Homelen heeft echter te weinig rust aan de bal en zijn inzet gaat jammerlijk naast. In de blessuretijd is er dan nog een wat curieus moment wanneer keeper Verhagen de weggelopen van Homelen op maat bedient. Deze heeft vrij doorgang naar het doel van MVC wanneer de scheidsrechter affluit voor het einde van de wedstrijd. Afgezien van dit feit had Boxtel, met alle respect voor de tegenstander, natuurlijk deze wedstrijd al veel eerder moeten beslissen.

Volgende week speelt Boxtel weer thuis, en ditmaal tegen Acht.