Boxtel ook tegen lantaarndrager Essche Boys onderuit

Essche Boys 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

17 december 2017 14:15

Zondag 17 december stond de derby tegen Essche Boys op het programma. Om 14:15 uur werd de aftrap verricht door de Pupil van de Week, deze keer Teun Potters, die de bal mooi in de hoek plaatste bij keeper van Velthoven. Zoals al zo vaak deze competitie is het Boxtel die het voortouw neemt en de aanval zoekt. Dit vertaalt zich in de eerste 10 minuten tot een aantal corners maar Boxtel heeft de nodige moeite om deze dode spelmomenten tot doelpunten te verzilveren. Een aantal minuten hierna is er een vrije trap op de rand van de 16 meter na een handsbal van een speler van Esch. Maar ook deze bal zien de toeschouwers het struikgewas in verdwijnen. In de 24e minuut is er dan de eerste echte kans voor Esch als een steekbal door het midden eveneens over wordt geschoten. Eigenlijk is Boxtel de gehele eerste helft veelvuldig in balbezit en beperkt Essche Boys zich hoofdzakelijk tot verdedigen met één eenzame spits en 9 man achter de bal. Toch lukt het Boxtel maar niet om de nodige kansen te creëren en de broodnodige doelpunten te scoren. Tot aan de rust zijn er voor Esch wat sporadische uitbraken en aan de kant van Boxtel nog wat kansjes te noteren.
In de 2e helft neemt Esch wat meer het voortouw en begint zelf te voetballen. Ook zij, net zoals Boxtel, hebben natuurlijk punten nodig om uit de onderste regionen te komen. Het spel wordt in ieder geval iets aantrekkelijker voor de neutrale toeschouwer met 2 ploegen die nu willen voetballen. In de 48e minuut is er een overtreding van Boxtel maar het is Marco den Ouden van Esch die geel krijgt wegens commentaar op de leiding. Het is in de 53e minuut dat de eerste goal van de wedstrijd valt aan de kant van Esch. Een aanval door het midden wordt in eerste instantie gekeerd door keeper Verhagen maar de losgelaten bal word eenvoudig binnengewerkt voor de 0-1. Vrijwel meteen hierna wisselt Boxtel de geblesseerde Marsadi Bounin voor Arjan Elissen. De wissels volgen elkaar dan in rap tempo op. Bij Esch moet spits Yannic van Gerven het veld ruimen voor Koen Schalkx en aan de kant van Boxtel is het Ricardo van Hamond voor Daniel Mensah. In de 66e minuut is er een vrije trap voor Esch na natrappen van Jesse van Homelen die hiervoor geel incasseert maar ook weer geel voor Dennis Vorstenbosch na commentaar op de arbitrage. Boxtel blijft aandringen op de gelijkmaker en Mike v.d Biggelaar is hier dichtbij, maar zijn inzet wordt gekeerd door keeper van Velthoven. In de 70e minuut is er nog een curieus moment als keeper Verhagen van Boxtel een terugspeelbal gewoon oppakt. De genomen vrije trap, tot opluchting van Boxtel, draait echter op niets uit. Dan is er weer een gele kaart aan de kant van Esch te noteren, wederom wegens aanmerkingen, ditmaal voor Robin van Beek. De wedstrijd wordt wat grimmiger met de nodige overtredingen. De laatste wissels worden opgebruikt en Mike v.d Biggelaar wordt vervangen door Stefan Persoons. Aan de kant van Esch is het Julio van Ginkel die het mag gaan proberen i.p.v Robin van Beek. In de 84e minuut heeft Boxtel ineens de kans op de gelijkmaker maar de goed vrijgedraaide van Heesch schiet de bal ver over. Nog geen minuut hierna is het Cas den Ouden van Esch die weer geel krijgt na een overtreding op de rand van de 16. De vrije trap wordt genomen door Jesse van Homelen maar zelfs in de rebound wil de bal er maar niet in. Boxtel blijft aandringen maar de gelijkmaker wordt niet gevonden en de bezoekers gaan met de volle winst terug naar Esch.