Boxtel komt goed uit de winterstop

ASV'33 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

28 januari 2018 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel thuis tegen ASV’33 uit Aarle-Rixtel, een ploeg die qua stand Boxtel weinig toegeeft op de ranglijst. “Pupil van de week” was deze keer Kars van de Graaf uit de JO11-2 die de aftrap mocht verrichten. Hij maakte na de keeper omspeeld te hebben de eerste goal van de wedstrijd. Na de aftrap liet Boxtel meteen hun aanvallende intenties blijken en in de 1e minuut was er al meteen een kansje voor Jesse van Homelen. Deze kreeg de bal echter niet onder controle waarna deze een makkelijke prooi was voor de keeper. Amper twee minuten hierna wordt er na een corner van Boxtel de bal ingebracht bij de tweede paal. De mee opgekomen Mitchell Vogels legt de bal knap terug op de alerte Rick van Hamond die de hoek voor het uitkiezen heeft en de 1-0 aan laat tekenen. Na een kwartier spelen krijgt ook ASV dan wat kansjes maar deze gaan allen voorlangs of naast. ASV begint iets meer aan te dringen maar wordt geen moment echt gevaarlijk. Dan is daar na een half uur spelen ineens Arjan Elissen die vanaf de zijlijn op een meter of dertig zijn inzet zomaar buiten het bereik van de keeper in de linker bovenhoek ziet vallen. De 2-0 prijkt op het scorebord en ASV moet nu toch echt iets gaan doen willen ze hier nog wat halen. In de 34e minuut wordt een verkeerde terugspeelbal door Robin van de Laak op waarde geschat maar deze ziet zijn inzet in de handen van de keeper verdwijnen. Boxtel blijft aandringen maar behalve wat vrije trappen en schoten op goal kunnen ze de wedstrijd nog niet voortijdig beslissen. Net voor de scheidsrechter affluit voor de welverdiende rust, is er nog een poging van ASV maar deze wordt door keeper Verhagen vakkundig over het doel getikt.

Na de rust is Haike van Heesch geblesseerd achtergebleven in de kleedkamer en is Daniel Mensah zijn vervanger. Boxtel is van plan om de wedstrijd al vroeg op slot te gooien en blijft aanvallen. Dat er ook vaak de mogelijkheid is om er gevaarlijk uit te komen, komt natuurlijk ook door ASV wat door de 2-0 achterstand gedwongen is om ruimte weg te geven. Niettemin is dit natuurlijk de verdienste van Boxtel waar werkelijk elke speler zich voor de volle 100 % inzet deze middag. Behalve een schot van Ramon de Laat op de lat en enkele vrije trappen, wil de bevrijdende 3-0 vooralsnog niet vallen. Tot in de 52e minuut wanneer er een misverstand is in de defensie van ASV. De oplettende Daniel Mensah krijgt de bal mee en goed gebruik makend van zijn snelheid is hij als eerste bij het doel waar hij beheerst de 3-0 binnen schuift. Nog geen minuut hierna is er het eerste geel van de wedstrijd, Bart Wilms van ASV incasseert deze voor een overtreding op Daniel Mensah. ASV probeert vervolgens het tij nog te keren via een dubbele wissel, Bart Wilms en Ronny Heijmans ruimen het veld voor Kevin van Schijndel en Bart Vermeulen. Ook Boxtel ontkomt niet aan een gele kaart in de persoon van Mike van den Biggelaar na een overtreding. Boxtel heeft in het kwartier hierna nog de nodige kansen via Jesse van Homelen en Robin van de Laak, maar vooralsnog zonder het gewenste resultaat. In de 65e minuut past ASV hun laatste wissel toe en mag Thimo van der Steen het gaan proberen ten nadele van Thijs van Uden. In de 76e minuut valt er toch nog een kans voor ASV te noteren, maar de inzet gaat via de lat terug het veld in. Kort op elkaar wisselt Boxtel ook nog 2 keer en mogen Maykel Scheutjens en Jari Klijmij nog wat speelminuten maken in plaats van Jesse van Homelen en Mike van den Biggelaar. Amper twee minuten in het veld krijgt Jari Klijmij de bal aangespeeld en kegelt deze in de verre hoek voor de 4-0. De wedstrijd is dan wel gespeeld en het mag gezegd worden dat, ondanks wat harde en minder harde overtredingen, ASV het toch 90 minuten lang voetballend heeft proberen op te lossen. Robin van de Laak krijgt vervolgens nog wel geel na een overtreding op René de Vries. Na 90 minuten vindt de scheidsrechter het meer dan genoeg en fluit af. Al met al een sportieve middag en een resultaat wat er mag zijn na een meer dan welverdiende teamprestatie en waar bovenal niets op af valt te dingen. Gesterkt door dit resultaat mag Boxtel volgende week afreizen naar het eveneens lager geklasseerde Bavos om hopelijk weer een goed resultaat neer te zetten.

Tot  “Man of the Match” welke mogelijk gemaakt wordt door ’t Hart van Boxtel, werd deze keer Ramon de Laat gekozen.