RKSV Boxtel behaalt kleurloos gelijkspel tegen Bavos

Bavos 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

4 februari 2018 14:30

Afgelopen zondag moest de Munselploeg afreizen naar Bakel voor een wedstrijd in de onderste regionen tegen Bavos. Wellicht gesterkt door het goede resultaat van vorige week mochten de meegereisde supporters wellicht wat verwachten. In het eerste kwartier is het echter Bavos wat zich regelmatig voor het doel van Boxtel meldt. Het is al in de 5e minuut dat Gerben van Boxtel in moet grijpen voordat Bavos in 2e instantie gevaarlijk kan worden. De 2 ploegen geven elkaar maar weinig toe en we zijn al 20 minuten onderweg voor de eerste echte kans voor Boxtel zich aandient. Deze draait echter nergens op uit en in de rebound is het keeper Verhagen die zijn doel schoon weet te houden. Het spel kabbelt een beetje door met uitbraken over en weer en in de 25e minuut is er een kans voor Rick van Hamond, maar zijn inzet mist de benodigde kracht. Tien minuten hierna is er een goede aanval van Bavos , maar de linksbuiten ziet zijn inzet op de paal stranden. Boxtel komt hier met de schrik vrij en is gewaarschuwd, met name voor de 2 snelle buitenspelers van Bavos. In de 38e minuut is er plotsklaps een dot van een kans voor Boxtel. De bal wordt over rechts voorgezet op Jesse van Homelen en waar bijna iedereen zijn kopbal al telde, wordt deze jammerlijk net naast gekopt. Net voor rust is er het eerste geel van de wedstrijd voor Pim van Lijssel van Bavos vanwege aanmerkingen op de arbitrage.
Na de rust is het spelbeeld eigenlijk identiek aan de eerste helft. Het spel gaat over en weer zonder dat er echte kansen aan beide kanten worden gecreëerd. Er zijn wat kansen te noteren voor Daniel Mensah die naast schiet en Jesse van Homelen die zijn inzet in de handen van de keeper ziet verdwijnen. In de 75e minuut gaat Bavos wisselen via Peter Vriens die het veld moet ruimen voor Christian Seijkens. Een verdediger voor een aanvaller, Bavos probeert toch nog een opening in de defensie te forceren. Dit betaalt zich uit in het feit dat Boxtel toch wat wordt terug gedrongen in het laatste kwartier. Het is een verdienste van Bavos dat de aanvallers van Boxtel nog maar nauwelijks worden gevonden. De verdediging van Boxtel echter laat zich niet verrassen en blijft alert. De aanvoerder van Boxtel, Jesse van Homelen, heeft ondertussen geblesseerd het veld verlaten en Jari Klijmij is zijn vervanger. Ook Bavos wisselt nog een keer en de moegestreden rechtsbuiten, Wes Kraus, wordt vervangen door Jim Hillekens. De wedstrijd wordt wat grimmiger met de nodige overtredingen en hiervoor incasseert Marsadi Bounin van Boxtel in de slotminuten nog een gele kaart. Ook Boxtel moet nog een keer wisselen omdat Robin van de Laak wat aangeslagen is, Lars van Hamond is zijn vervanger. Boxtel komt er nu weer wat beter uit maar kan nog steeds geen vuist maken. Na wat tijd bijgeteld te hebben fluit scheidsrechter Ophey af voor het einde van een wedstrijd, die objectief gezien eigenlijk geen winnaar verdiende.
18 februari speelt RKSV Boxtel wederom uit, dit keer tegen MVC uit De Mortel, en wellicht dat hier de weg opwaarts weer in kan worden gezet.