RKSV Boxtel en Acht delen de punten

Mannen, 1, 4e klasse G

25 februari 2018 14:30

RKSV Boxtel en Acht delen de punten

Boxtel en Acht moesten afgelopen zondag hun wedstrijd afwerken op het kunstgrasveld omdat de vorst nog te erg in de grond zat. Pupil van de Week was deze keer Mats van der Hoeven die de aftrap mocht verrichten en ook zijn goaltje meepikte. Acht staat er op de ranglijst wat beter voor dan Boxtel. Op het veld kwam dit verschil in de eerste helft tot uiting doordat Acht tactisch en positioneel sterker was dan Boxtel. Tot echte kansen kwam het aan beide kanten echter bijna niet, mede doordat Acht de verdediging goed had staan. Hun voorhoede daarentegen kon ondanks het overwicht geen enkele echte kans creëren. Het is pas in de 40e minuut dat Boxtel met de schrik vrij komt wanneer een inzet van Acht op de paal strandt. Enkele minuten hierna krijgt Robin van de Laak het eerste geel van de wedstrijd vanwege een vermeende overtreding. Tot aan de rust gebeurt er niet veel meer en gaan beide ploegen de warmte opzoeken met een 0-0 stand.

Boxtel komt na de rust beduidend beter uit de startblokken en na enkele minuten is het al raak. Jesse van Homelen krijgt de bal aangespeeld en speelt deze meteen door naar Robin van de Laak. Deze maakt uitstekend gebruik van zijn snelheid en heeft de hoek voor het uitkiezen en scoort de 1-0. Een detail bij dit doelpunt is wel dat van Homelen ruim buitenspel stond, maar dit werd niet opgemerkt door de overigens zeer goed vlaggende grensrechter van Acht. Boxtel komt in de 60e minuut zelfs op voorsprong als Jari Klijmij een aanval opzet en via Ramon de Laat de bal weer terug krijgt. Vervolgens kegelt hij de bal, uit een lastige hoek overigens, tegen de touwen langs de doelman van Acht. Een riante 2-0 prijkt alweer op het scorebord, maar Acht laat het hoofd niet hangen. In de 62e minuut wordt aan de kant van Boxtel Robin van de Laak vervangen door Daniel Mensah. Ook Acht wisselt en Bart van de Hurk staat zijn plaats af aan Max Wijgergangs voor wellicht meer aanvallende impulsen. In de 73e minuut is het alle hens aan dek in het strafschopgebied van Boxtel. Mitchell Vogels moet zich werkelijk met doodsverachting een aantal keren voor de inzetten van Acht gooien. Vooralsnog geen resultaat voor Acht maar in de 76e minuut is het dan toch raak. Daniel Mensah die was achter gebleven na terug verdedigen maakt een overtreding binnen het strafschopgebied en de bal gaat op de stip. Deze wordt simpel binnen geschoten voor de 2-1 en Acht krijgt weer hoop op een gunstigere afloop. Boxtel wisselt dan nog Arjan Elissen voor Mark van de Westelaken. In de 84e minuut krijgt Boxtel alsnog de deksel op de neus, wanneer in de zestien de bal een aantal keer wordt weggewerkt maar alsnog binnen valt en de 2-2 aan wordt getekend. Boxtel wisselt vervolgens in de laatste 5 minuten Ramon de Laat nog voor Lars van Hamond om wellicht nog de winst over de streep te trekken. Beide ploegen houden zichzelf echter tot het eindsignaal overeind en moeten genoegen nemen met een gelijkspel. Wel krijgt Mitchell Vogels nog een wel heel flauwe gele kaart na een ietwat knullige handsbal.

Aansluitend aan de wedstrijd werd er zoals bij elke thuis wedstrijd “ the Man of the Match” gekozen, welke mogelijk wordt gemaakt door “ het Hart van Boxtel “. Dit keer viel de eer ten beurt aan de uitstekend spelende Mitchell Vogels

Volgende week moet Boxtel naar Mariahout om hopelijk ook daar een resultaat te boeken.