Boxtel wederom zonder doelpunten in Mariahout

Mariahout 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

6 mei 2018 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel afreizen naar Mariahout zonder een drietal defensieve spelers. Met de nodige omzettingen en Haike van Heesch, na lange afwezigheid weer in de basis, stond er toch een elftal op het veld. Boxtel ging goed van start en in de 1e minuut is er al een kansje als de keeper van Mariahout zich compleet verkijkt op een voorzet. De bal komt bij Mike van den Biggelaar maar deze vindt helaas het zijnet. Een paar minuten hierna meld Boxtel zich weer in de zestien, maar deze keer is het Jari Klijmij die het vizier niet op scherp heeft staan. In de 7e minuut krijgt Boxtel toch weer het deksel op de neus. De aanval van Mariahout omzeilt buitenspel en schiet de thuisploeg naar de 1-0. In het daaropvolgende half uur zijn er nog wat kansen voor Daniel Mensah en Mitchell Vogels, maar zonder succes. In de 37e minuut valt ook nog de 2-0 voor Mariahout. Na een scrimmage in de 16 van Boxtel waarbij keeper Verhagen wordt gehinderd, en ook nog een vermeende handsbal viel te ontdekken, werd dit alles door scheidsrechter Blotevogel weggewuifd. In de rust viel er dus weer genoeg te bespreken door de Munselploeg.

Even na de rust werd Jari Klijmij vervangen door Robin van de laak voor meer druk naar voren. In de 54e minuut wordt Boxtel erger bespaard als Serge van Hout de bal oppikt en enkele verdedigers uitspeelt. Eenmaal voor het doel aangekomen schiet hij echter naast. Na een uur spelen verlaat ook Daniel Mensah het veld en mag Lars van Hamond nog een half uur proberen een verschil te maken. Boxtel kan nog wat doelpogingen bijschrijven tot de 73e minuut. Lars van Hamond krijgt de bal en bedient Robin van de Laak precies op maat. Deze gaat goed door en passeert glijdend de keeper. Waar bijna iedereen van de toeschouwers het doelpunt al telde, ging de bal echter rakelings voor de goal langs. Mariahout dringt ook nog af en toe aan, maar zonder enig resultaat. Boxtel past ook hun laatste wissel toe en Stefan Persoons moet zijn plek afstaan aan Gerben van Boxtel. In de 83e minuut is het weer Lars van Hamond die wederom Robin van de Laak vindt. Deze krijgt de bal echter niet meteen onder controle en moet te ver om de uitgekomen keeper heen. Bij de achterlijn aangekomen is de hoek te moeilijk geworden en verdwijnt de bal in het zijnet. In de slotfase is er nog 2 maal geel voor Serge van Hout en Tim Barten van Mariahout. Na 90 minuten fluit scheidsrechter Blotevogel voor het einde van de wedstrijd en staat Boxtel wederom met lege handen. Het is wel zuur als men bedenkt dat Boxtel misschien wel 60 – 70 % van de wedstrijd balbezit heeft gehad. Een gelijkspel was zeker niet onverdiend geweest maar de ploeg komt maar zeer moeilijk tot scoren.

Aanstaande zondag speelt Boxtel thuis tegen het laag geklasseerde Keldonk en is een goed resultaat niet ondenkbaar.