RKSV Boxtel wint verdiend van koploper EMK

EMK 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

11 maart 2018 14:30

Afgelopen zondag trad Boxtel op eigen veld aan tegen koploper EMK uit Nuenen. Deze week was de pupil Kenji van Geffen die de aftrap mocht verrichten. Hij speelde de verdediging van EMK voorbij en scoorde zijn doelpuntje. De aftrap werd genomen en in de 2e minuut liet EMK al zien waarom ze de ranglijst aanvoeren met een kopbal die net voorlangs ging. Boxtel zet meteen vanaf het begin vol de druk op een aantal van hun sleutelspelers en dit betaalt zich naar later blijkt ook uit. In de 11e minuut is er een verre uittrap van keeper Verhagen die net voor de 16 meter van de tegenstander neervalt. Keeper Cuppen van EMK is te laat ten opzichte van Ramon de Laat die zijn voet tegen de bal weet te zetten. Helaas ziet de Laat zijn inzet langs het doel gaan. In de 20e minuut is er weer wat gevaar van EMK na een vrije trap maar keeper Verhagen brengt hier knap redding. Kort hierna is er een corner voor Boxtel, welke door Mitchell Vogels net over wordt gekopt. Het is vanaf dit moment eigenlijk dat Boxtel de wedstrijd langzaamaan naar zich toe begint te trekken. Na een half uur is er een behoorlijke kans als Ramon de Laat Robin van de Laak wegstuurt, maar deze ziet zijn inzet tot corner verwerkt worden door de keeper. Na 37 minuten is er de bevrijdende en zeker niet onverdiende openingstreffer voor Boxtel. Ramon de Laat wordt in het strafschopgebied onderuit gehaald, en de toegekende penalty wordt onberispelijk binnengeschoten door Mike v.d Biggelaar. Tot aan de rust laat Boxtel de teugels weer iets vieren en valt er weinig te beleven. Wel is er nog geel voor Sjef Sanders van EMK en Mike van den Biggelaar van Boxtel, beide na een overtreding te hebben begaan.

Na rust blijft Boxtel de bovenliggende partij wat te danken is aan het feit dat geen enkele speler verzaakt en volop druk zet op de directe tegenstander. Het is duidelijk dat de tegenstander hier geen antwoord op heeft want de kansen van de bezoekers zijn welgeteld op 1 hand te tellen. In de 65e minuut probeert EMK het over een andere boeg te gooien en staat Rob Verbruggen zijn plaats af aan Ruud Boerema. Ook Boxtel past nog een wissel toe en dit is er een die deze competitie al vaker is toegepast, te weten Daniel Mensah het veld in voor Robin van de Laak. In de 72e minuut valt dan de bevrijdende treffer voor Boxtel. Na slordig balverlies van de verdediging van EMK pikt Robin Groenendaal de bal op. Deze soleert knap door de verdediging en schiet droog de 2-0 binnen. De wedstrijd is dan wel gespeeld al krijgt EMK nog een dot van een kans, maar Verhagen brengt hier in 1e en 2e instantie knap redding. Daniel Mensah krijgt meteen hierop, weliswaar in buitenspelpositie, nog een kans maar weet de bal naast te krijgen. EMK laat, begrijpelijkerwijs, de verdediging wat vieren in het laatste kwartier in de hoop de aansluiting nog te vinden. Dat Boxtel met de kansen die hieruit voortkomen eigenlijk de 3 en misschien wel de 4-0 hadden moeten scoren, is maar een detail. Na 5 minuten blessuretijd bij te hebben geteld fluit scheidsrechter Teurlinx voor het einde van de wedstrijd, en heeft Boxtel een buitengewoon goede wedstrijd op de mat gelegd. Als de Munsel-11 dit elke wedstrijd op zouden kunnen brengen, hoeft er in deze competitie van geen enkele ploeg verloren te worden. Aansluitend aan de wedstrijd werd de “Man of the Match” weer gekozen, welke mogelijk wordt gemaakt door “'t Hart van Boxtel“. Ditmaal viel de eer ten beurt aan Marsadi Bounin die het al eerder dit seizoen is geweest.

Volgende week reist Boxtel ongetwijfeld met een goed gevoel af naar Boskant waar de wedstrijd om 14:30 aan zal vangen.