RKSV Boxtel krijgt les in effectiviteit

Boskant 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

12 april 2018 19:00

Onbekend

Ook afgelopen donderdagavond moest er gevoetbald worden, en wel een inhaalwedstrijd tegen Boskant. Een tegenstander die net zo gek ver weg staat op de ranglijst maar wel qua punten. Het spel gaat vanaf de aftrap heen en weer zonder echte kansen voor beide teams. In de 10e minuut moest keeper Tim van den Hooven zijn waarde voor het team al laten zien. Een verkeerd geraakte bal wordt door hem ternauwernood van de lijn gewerkt. Een 5 minuten later krijgt Boskant een 3-tal goede kansen achter elkaar, waar wederom Van den Hooven een paar keer knap redding brengt. In de 20e minuut is er dan toch de 1-0 voor de thuisploeg. Na miscommunicatie achterin en Van den Hooven die de bal niet onder controle kan krijgen wordt de bal simpel binnen getikt. Na een half uur krijgt Boxtel zelf een behoorlijke kans als de bal over links wordt voorgezet. De eerste 2 aanvallers komen inglijden en zien de bal voor langs gaan, waarna Daniel Mensah deze over de goal schiet. Tot aan de rust weet Boxtel wel wat kansjes te creëren en vrije trappen, maar het komt maar niet tot de aansluitingstreffer.

Het spelbeeld van de tweede helft is zowat gelijk aan de eerste helft, maar toch is het Boxtel die het meeste balbezit heeft. In de 54e minuut is er een pracht van een kans. Jesse van Homelen legt vanaf het midden de bal bij de 2e paal, waar hij Mitchell Vogels vindt. Deze weet zijn voet tegen de bal te zetten, maar keeper van der Heijden brengt hier knap redding. Meteen hierop volgt een uitbraak van Boskant. Op snelheid wordt deze uitgespeeld en de bal wordt bij de 2e paal binnengegleden. De 2-0 prijkt alweer op het scorebord, en Boxtel weet dat ze alles op alles moeten zetten om hier nog wat te halen. In de 60e minuut is er dan geel voor van Gils van Boskant, in een verder toch redelijk sportieve wedstrijd. Er wordt aan de kant van Boxtel nog gewisseld om het tij te keren en Rick van Hamond en Daniel Mensah staan hun plaatsen af aan Robin van de Laak en Haike van Heesch. In de 62e minuut besluit Robin Groenendaal het maar eens van een behoorlijke afstand te proberen. De keeper wordt bijna verrast en weet de bal maar net buiten het doel te houden. Het moet ook wel gezegd worden, dat het Boxtel de laatste weken aan het nodige geluk ontbreekt. Ook de laatste wissel wordt gebruikt en Marsadi Bounin verlaat het veld voor Stefan Persoons. In de slotfase had Boskant de score nog verder uit kunnen breiden met 2 ballen op de kruising en de nodige reddingen van Van den Hooven, maar ook Boxtel heeft nog wat kansen gekregen. Het is jammer dat Boxtel met overwegend meer balbezit en misschien wel een gelijk of groter aantal kansen, wederom met lege handen staat na 90 minuten.