Boxtel boekt wederom thuiszege

ELI 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

25 maart 2018 14:30

Deze week viel in de thuiswedstrijd tegen ELI de eer ten beurt aan Sietse Hosewol uit de JO9-1 om “Pupil van de Week” te zijn. Hij mocht de aftrap verrichten en omspeelde vaardig de defensie, waarna hij de bal beheerst in de hoek plaatste. Hierna was het de beurt aan de hoofdmacht om zijn voorbeeld te volgen. Boxtel kwam ook sterker uit de startblokken dan het lager geklasseerde ELI. Tot kansen komt het in het eerste kwartier echter niet. Boxtel beleeft zelfs nog een hachelijk moment als Gerben van Boxtel een bal veel te zacht terugspeelt op keeper Verhagen, welke gelukkig het overzicht behoudt en erger weet te voorkomen. In het volgende kwartier blijft Boxtel de bovenliggende partij maar weet eenvoudig weg geen manier te vinden om gevaarlijk te worden voor het doel van de tegenstander. In het laatste kwartier krijgt Boxtel wat meer kansen, maar ook ELI komt er af en toe gevaarlijker uit in deze fase. In de 41e minuut is er nog een curieus moment als Ramon de laat, die werkelijk een paar meter buitenspel staat, gewoon door mag van de scheidsrechter. Misschien wat verbaasd door deze beslissing schat hij de kans niet naar waarde in en speelt de bal recht in de handen van de keeper. Dan is er in de 43e minuut nog het eerste geel van de wedstrijd voor Roel van Mook van ELI wegens vasthouden. Na 45 minuten gaan beide teams rusten na een toch wel redelijk kleurloze eerste helft.

Na de rust wordt duidelijk dat Jesse van Homelen achter is gebleven in de kleedkamer en Jari Klijmij zijn vervanger is. Boxtel gaat door waar het gebleven was, namelijk in de aanval. Dit resulteert binnen een paar minuten tijd in een aantal corners, maar deze blijven allen zonder het gewenste resultaat. In de 56e minuut is er dan geel voor Marsadi Bounin met de bijbehorende vrije trap voor ELI, maar ook deze behaalt voor de bezoekers geen resultaat. Het spel gaat dan wat over en weer, maar Boxtel blijft de bovenliggende partij. In de 73e minuut is er ineens een kans als Robin van de Laak, goed gebruikmakend van zijn snelheid, een enorme rush maakt over de as van het veld. Hij komt in het strafschopgebied en wordt hier neergehaald. Alle toeschouwers, zelfs die van ELI, zagen hier een strafschop in behalve de arbiter. Deze kent een vrije trap toe aan ELI, en zelfs een gele kaart voor Robin van de Laak vanwege een vermeende schwalbe. In de 77e minuut wordt Robin van de Laak gewisseld voor wat later zal blijken de matchwinnaar Daniel Mensah. Amper 3 minuten na de wissel is het al raak wanneer Boxtel een aanval opzet. De bal komt in 1e instantie al bij Daniel Mensah terecht zonder resultaat, maar in 2e instantie wel en weet hij de bal over de doellijn te werken. Er zijn dan nog protesten van de kant van ELI vanwege het feit dat de keeper gehinderd zou zijn, maar deze wuift de arbiter weg. Tot aan het einde van de wedstrijd krijgt Boxtel nog wat kansen om uit te breken, maar gaat hier slordig mee om. In de 90e minuut wordt Ramon de Laat nog gewisseld en is Mark van de Westelaken zijn vervanger. Boxtel speelt tot aan het eindsignaal de wedstrijd vervolgens eenvoudig uit. De 3 punten zijn weer een feit, waar overigens ook weinig op af viel te dingen. Aansluitend was er weer de “Man of the Match”, mogelijk gemaakt door ’t Hart van Boxtel, en deze week was het Gerben van Boxtel die met de eer ging strijken.
1 april reist Boxtel af naar de huidige koploper Wodan om wellicht weer een goed resultaat neer te kunnen zetten.