Boxtel speelt slordig tegen koploper

WODAN 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

1 april 2018 14:30

Onbekend

Boxtel speelde afgelopen zondag tegen Wodan uit Eindhoven, momenteel koploper in de poule. Gezien het spel van de afgelopen weken was er misschien ook hier wat te halen, maar niets was minder waar. Vanaf het begin van de wedstrijd hanteerde Wodan veelal de lange bal van achter uit. In de 5e minuut kwam Boxtel al met de schrik vrij, maar 2 minuten later was het raak. Wederom met een lange bal werd Ngozi Okunde gevonden die de verdediging omspeelde en eenvoudig de 1-0 binnenschoof. In de 10e minuut is er geel voor keeper Verhagen als hij de bal buiten de 16 in zijn handen pakt. De daarop genomen vrije trap draait gelukkig voor Boxtel op niets uit. Wodan houdt het betere van het spel maar Boxtel blijft redelijk eenvoudig overeind. Na een half uur spelen moet bij Wodan Ait Lahcen geblesseerd het veld verlaten en Arne Hoekstra is zijn vervanger. Boxtel komt er wat beter uit maar echte kansen worden er niet gecreëerd. Het enige wapenfeit is een schot van Robin Groenendaal in de laatste minuut, wat net over de goal heen zeilt.

Na de rust zijn Arjan Elissen en Gerben van Boxtel in de kleedkamer achtergebleven, en zijn Mark van de Westelaken en Stefan Persoons hun vervangers. Wodan houdt, net als in de eerste helft, het betere van het spel maar toch komt Boxtel wat beter in het spel. Het moet wel gezegd worden dat het spel van Boxtel over de gehele wedstrijd rommelig aandoet met veel onnodig balverlies. De ploeg uit Eindhoven krijgt de nodige vrije trappen, maar gaat hier vooralsnog onzorgvuldig mee om. In de 55e minuut krijgt Mitchell Vogels geel en 2 minuten later Robin van de Laak eveneens, wegens onnodig commentaar op de arbiter. In de 66e minuut had Wodan de wedstrijd definitief op slot kunnen gooien na een actie van Verhagen. Voorgenoemde speelt een terugspeelbal recht in de voeten van een aanvaller van Wodan. Deze beoordeelt de bal echter compleet verkeerd en schiet de bal weer recht in de handen van de doelman van Boxtel. Een minuut na dit voorval mag Haike van Heesch het nog gaan proberen ten nadele van Robin van de Laak. In de 70e minuut is er dan nog een kans voor de gelijkmaker. Bij een vrije trap van Boxtel gaat Jesse van Homelen achter de bal staan. De toeschouwers zien de goed genomen vrije trap op de lat uit elkaar spatten. Een dosis pech mag Boxtel in deze wedstrijd ook niet ontzegd worden. Ondanks het mindere spel aan de kant van Boxtel, blijft er toch nog lang de hoop op de eventuele gelijkmaker. Deze wordt in de 82e minuut ontnomen na een vrije trap van Wodan. Deze wordt kinderlijk eenvoudig binnen gekopt en de 2-0 staat op het scorebord. Boxtel blijft nog wel aandringen maar de wedstrijd is op dat moment wel gespeeld. Dat in de 90e minuut de 3-0 wordt gescoord, is enkel voor de statistieken.

8 april moeten de koppen weer omhoog en wordt er op eigen veld gespeeld tegen Stiphout. De aftrap voor deze wedstrijd is om 14:30 uur.