RKSV Boxtel opent score, maar verliest van Stiphout

Stiphout Vooruit 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

8 april 2018 14:30

Deze week was de pupil Robin van der Eerden en zoals altijd mocht hij de aftrap verrichten samen met Bockie. In 2e instantie wist hij de bal langs de keeper van Stiphout te werken. In de 1e minuut na de aftrap had de bal er zomaar in kunnen rollen aan de kant van Stiphout. Daniel Mensah gaat goed door op zijn tegenstander en de van richting veranderde bal rolt langs in plaats van in het doel. In de 7e minuut is het dan wel raak voor Boxtel als Jesse van Homelen een corner neemt en Jari Klijmij de bal hard in de kruising kopt. Enkele minuten hierna krijgt Jesse van Homelen de bal en deze gaat op avontuur. Hij omspeelt enkele verdedigers maar waar hij misschien zelf had moeten schieten, speelt hij de bal voor het doel waarna de aanval op niets uitdraait. Het spel golft vervolgens wat heen en weer tot de 20e minuut als Stiphout de gelijkmaker scoort. Een voorzet wordt door Teun Welten eenvoudig binnen gekopt en het is 1-1. Stiphout wordt sterker en ruikt dat er meer in zit. Na een half uur spelen krijgen de gasten een strafschop, als Robin Groenendaal eerst over de bal trapt en vervolgens zijn tegenstander vloert. De toegekende strafschop wordt genomen door Jorn Dekkers en deze schiet hem simpel binnen. Amper 2 minuten hierna staat de 1-3 alweer op het scorebord na een overtreding aan de rand van de 16-meter. Dezelfde Jorn Dekkers neemt ook de vrije trap, welke ineens in de goal verdwijnt. In de 38e minuut moet de doelman van Stiphout het veld verlaten na een ongelukkige botsing met Rick van Hamond, en Job Tuinstra is zijn vervanger. In de laatste minuut moet Tim van den Hooven nog een paar keer redding brengen om erger te voorkomen.

In de 2e helft is het wel zo dat Boxtel meer aan de bal komt, mede ook door het feit dat Stiphout de teugels ietwat laat vieren. Boxtel hanteert veelvuldig de lange bal, maar haalt hier te weinig rendement uit. In de 65e minuut is er een wissel aan de kant van Boxtel als Robin Groenendaal het veld verlaat en Mark van de Westelaken zijn vervanger is. Een aantal minuten verder in de wedstrijd gooit Stiphout deze definitief op slot. De bal wordt hoog door het midden gespeeld en de alerte Kyle Koenraadt verschalkt een verdediger én de uitgekomen Tim van den Hooven en tekent de 1-4 aan. Vervolgens zijn er bij beide teams nog de nodige wissels maar voor Boxtel mag het allemaal niet meer baten, en gaan de 3 punten mee terug met de bezoekers uit Stiphout.
Wederom werd er ook weer “The man of the Match” gekozen, en deze keer was de eer aan Rick van Hamond om de bon in ontvangst te nemen, welke wordt gesponsord door ’t Hart van Boxtel.
Aankomende donderdag moet Boxtel weer aan de bak voor een inhaalwedstrijd in en tegen Boskant. Deze wedstrijd begint om 19:00 uur op sportpark “de Scheken“.