RKSV Boxtel neemt verdiend 3 punten mee uit Aarle-Rixtel

ASV'33 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

15 april 2018 14:30

Zondag moest er op Sportpark ‘De Hut’ worden gespeeld tegen ASV’33 in Aarle-Rixtel. Op de ranglijst ontlopen de 2 ploegen elkaar omgerekend niet veel, maar zondagmiddag wel qua voetbal. Het eerste wapenfeit van ASV is in de 4e minuut met een schot op doel, maar daarna is het hoofdzakelijk de Boxtelse ploeg die het spel bepaalt. In de 10e minuut is het al raak via Jesse van Homelen. Na een ongelukkige terugspeelbal is deze er als de kippen bij, en tekent met buitenkant rechts de 0-1 aan. Boxtel heeft duidelijk het betere van het spel maar verzuimt in de eerste helft de wedstrijd op slot te gooien. De 23e minuut is er een gele kaart voor Mark Smits van ASV vanwege wel erg hard doorhalen op Mitchell Vogels. Een 10-tal minuten hierna krijgt Ronny Heijmans, wederom een speler van ASV, geel te zien en ditmaal vanwege commentaar op de leiding. In de laatste minuten komt ASV er af en toe wat beter uit, maar echte kansen weet de thuisploeg niet te creëren.
Na de rust is Jari Klijmij in de kleedkamer achter gebleven, en is Haike van Heesch zijn vervanger. Het spel kabbelt wat verder met ASV, wat zich hoofdzakelijk beperkt tot verdedigen, en Boxtel wat niet echt doordrukt. In de 66e minuut is er nog een wissel en verlaat Mike van den Biggelaar het veld voor Robin van de Laak. 2 minuten later krijgt Van de Laak een dot van een kans als hij zich goed vrijspeelt, maar de bal keihard in het zijnet schiet. Nog 2 minuten later is het Van de Laak die de bal voorgeeft op Jesse van Homelen, maar deze schiet de bal ver over. In de 74e minuut wordt de laatste wissel van Boxtel gebruikt, en ruilt Robin Groenendaal met Lars van Hamond van zijn plek op de bank. Koud in het veld weet Lars van Hamond Robin van de Laak te bereiken die deze keer wel het net weet te vinden en de 0-2 laat noteren. Boxtel krijgt tot aan het einde van de wedstrijd via Van de Laak en Van Homelen nog een 4-tal kansen, waarvan er toch wel een aantal gewoon gescoord hadden moeten worden. Dat de ploeg uit Boxtel hier dan ook niet met 0-6 of 0-7 van het veld af loopt, kunnen ze alleen zichzelf aan rekenen. Misschien is deze wedstrijd ook wel tekenend voor het verloop van de competitie. Vele malen was het voetbal van de Munselploeg behoorlijk, maar kwam het maar niet tot de broodnodige doelpunten. In de 90e minuut is er nog geel voor van Homelen en een vrije trap voor ASV, maar deze word net naast geschoten. Afgezien van het feit dat het nodig was om weer een keer te winnen, is het nog belangrijker dat Boxtel zich via deze wedstrijd min of meer veilig heeft gesteld.
Volgende week zondag staat er wederom een uitwedstrijd op het programma en wel tegen SBC uit Son en Breugel, welke de 2e plaats op de ranglijst bemannen.