RKSV Boxtel speelt flets tegen SBC

SBC 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

22 april 2018 14:30

Afgelopen zondag mocht Boxtel weer een poging gaan wagen op een zonovergoten veld in Son. Dat SBC een top-3 club is, wordt vanaf het begin al meteen duidelijk. In de 6e minuut is het bij Boxtel alle hens aan dek, waarbij keeper Verhagen in 1e instantie redding brengt en de bal daarna naast wordt geschoten. Nog geen 2 minuten daarna is het weer Verhagen die de Munselploeg vooralsnog overeind houdt. Kort daarop is dan toch de ban gebroken, als Joost van Heck zich knap vrij speelt en beheerst de 1-0 binnen schuift. In de 11e minuut moet aan de kant van Boxtel Arjan Elissen noodgedwongen het veld verlaten en is Lars van Hamond zijn vervanger. Na een kwartier is duidelijk te zien waarom SBC in de bovenste regionen verkeert. Na een aanval waarbij zowat elke speler betrokken is, wordt er weliswaar wederom knap redding gebracht door Verhagen. Boxtel is echter gewaarschuwd want combinerend is deze ploeg zeer sterk, met enkele uitstekende spelers. Boxtel krijgt wat kansjes maar is niet bij machte om een doorbraak te forceren. In de 21e minuut is er een fout van Verhagen, die tot dan toe goed stond te keepen, wanneer hij de bal te kort op Marsadi Bounin speelt. Deze krijgt de bal niet onder controle en SBC scoort eenvoudig de 2-0. Vervolgens krijgt Jari Klijmij nog geel wegens vermeend commentaar op de leiding. Kort voor rust is er nog een uitbraak van SBC, maar gelukkig voor Boxtel blijft nog een tegendoelpunt hen bespaard.

Na de rust is het duidelijk dat ook Jari Klijmij is gewisseld en Daniel Mensah zijn vervanger is. Boxtel heeft nu wat meer aan aanvalsvermogen in de ploeg. In de 2e helft is Boxtel ook wat meer aan de bal en af en toe gevaarlijker. Of dat Boxtel ook daadwerkelijk beter voetbalt, of dat SBC de teugels wat meer laat vieren laat ik in het midden. In de 60e minuut is er een curieus moment wanneer Daniel Mensah goed doorgaat op een terugspeelbal voor de keeper. Hij weet deze te blokken maar luttele seconden later weet Boxtel ternauwernood de 3-0 te voorkomen. Misschien dat dit ook wel tekenend is voor de wedstrijd, een strijdvaardig SBC en een besluiteloos Boxtel. Toch krijgt Boxtel wel wat kansen vervolgens, maar staat het vizier niet scherp. In de 68e minuut is het wederom Joost van Heck die de wedstrijd toch wel voortijdig beslist. Na een pass door het midden zet hij wederom met een paar simpele schijnbewegingen zijn tegenstanders opzij en scoort de 3-0. In de 75e minuut maakt Boxtel gebruik van zijn laatste wissel en staat Robin v.d. Laak zijn plek af aan Levi van Rooij, welke zijn debuut maakt in de hoofdmacht. Lars van Hamond en Marsadi Bounin krijgen vervolgens ook nog geel voor overtredingen. Boxtel weet geen vuist meer te maken en SBC scoort in de 83e minuut ook nog de 4-0. Tot overmaat van ramp moet Levi van Rooij, 10 minuten na zijn debuut, helaas geblesseerd het veld alweer verlaten. Doordat Boxtel geen wissels meer heeft, dienen de laatste minuten ook nog met 10 man te worden ingevuld. Al is dit bij een 4-0 achterstand niet echt meer van belang. In de laatste minuut krijgt ook Stefan Persoons nog een gele kaart, maar dat is voor de statistieken. Na het eindsignaal is het duidelijk dat Boxtel door goed positiespel, solide verdedigen en enkele zeer goede spelers op alle fronten is afgetroefd.

6 mei moet Boxtel op bezoek naar Mariahout om te proberen op sportpark de Heibunders weer een resultaat neer te zetten. De wedstrijd aldaar begint om 14:30 uur.