Boxtel speelt plichtmatig gelijk tegen Essche Boys

Essche Boys 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

20 mei 2018 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel tegen buurman Essche Boys aantreden. Deze wedstrijd was weliswaar om ‘des keizers baard’, aangezien Boxtel al veilig was en Essche Boys gedegradeerd. Maar men zou denken dat Boxtel nog iets recht had te zetten, aangezien er in de eerste seizoenshelft thuis verloren was met 0-1. Hier was tijdens de wedstrijd echter niet veel van te merken. Boxtel had wel de overhand met in het eerste half uur een 4-tal aanvallen via Daniel Mensah, die telkens aan de greep van zijn tegenstander ontkwam. Eenmaal de bal voorgegeven stond er telkens niemand die deze voorzetten naar waarde in kon schatten. Ook Esch meldde zich een paar keer aan de overkant, maar ook hier was het besluiteloosheid troef. Zo ging het spel wat over en weer tot aan de rust.

Na de rust was het duidelijk dat Mike van den Biggelaar achter was gebleven in de kleedkamer. Zijn vervanger was Jesse van Homelen die, na enige tijd geblesseerd te zijn geweest, zijn rentree weer maakte. In de 50e minuut krijgt Boxtel toch weer bijna, terwijl de wedstrijd redelijk dominerend, de welbekende deksel op de neus. Een speler van Esch speelt zich prima vrij en heeft vrije doorgang naar het doel van Verhagen. Net voor het gevaarlijk wordt glijdt Mitchell Vogels, zoals wel vaker dit seizoen, hem met ware doodsverachting van de bal en is het gevaar geweken. Boxtel past terloops nog wat wissels toe, maar het spel blijft flets en ongeïnspireerd ogen. Er wordt ook het nodige balverlies geleden en onzorgvuldige passes geleverd. Dit maakt het waarschijnlijk voor de neutrale toeschouwer wel spannend om naar te kijken, maar dit was zeker niet het combinatiespel wat Boxtel het afgelopen seizoen wel regelmatig op de mat heeft gelegd. In de 85e minuut is er dan toch nog een kans voor Boxtel, via Jesse van Homelen. Hij ziet zijn kans schoon van een behoorlijke afstand en besluit te schieten. Zijn inzet strandt echter op de paal en daarna fluit de scheidsrechter voor buitenspel, en is de kans verkeken. Beide ploegen spelen de pot plichtmatig uit en vinden een punt wel prima, lijkt de slotconclusie.

Volgende week speelt Boxtel de laatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen MVC uit de Mortel. Ook MVC is reeds veilig, maar misschien dat Boxtel toch nog een keer uit wil pakken.