Boxtel beslist laatste competitiewedstrijd al in de 1e helft

MVC 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse G

27 mei 2018 14:30

Voorafgaand aan de wedstrijd was er dit keer in plaats van de Pupil van de Week een heel team de gelukkige. Dit waren de JO11-1 die een erg leuke middag hadden met enkele spelers van de selectie en Frank van Oers en Ronald Boudewijn, die hiervoor een dikke pluim verdienen. Het begon met een training en aansluitend een heuse penaltybokaal, welke in de rust werd beslist. Kortom, een vol programma en een ontzettend leuke ervaring voor deze jongens.

Om 14.30 uur was zoals altijd de aftrap, en meteen liet Boxtel er geen gras over groeien. Er was weer meteen volop druk op de tegenstander en in de 3e minuut is het al raak. Ramon de Laat gaat goed door en via Haike van Heesch komt de bal bij Mike van den Biggelaar, welke hem redelijk eenvoudig binnen kan werken. De 1-0 staat alweer en zoals Boxtel van start gaat is het eigenlijk een kwestie van tijd voor de tweede valt. Dit gebeurt dan ook in de 10e minuut via een vrije trap van Jesse van Homelen. Deze legt de bal bij de 2e paal op het hoofd van Mitchell Vogels. Deze op zijn beurt vindt Rick van Hamond voor de goal die hem in het dak van het doel jaagt. Het is 2-0 en Boxtel zit op rozen als ze dit vol kunnen houden. In de 11e minuut wordt het spel stilgelegd vanwege het toch wel behoorlijke onweer. Hierna wordt het spel weer hervat en gaat Boxtel onverdroten door. In de 22e minuut is er een domper voor Robin Groenendaal als hij licht geblesseerd het veld moet verlaten, en Daniel Mensah zijn vervanger is. Boxtel blijft de overhand houden en krijgt tot aan de rust nog wat kansjes maar de teller blijft op 2 staan.

Na de rust is het nog steeds Boxtel die het spelbeeld bepaalt en MVC die op een kansje loert. Dit vertaalt zich echter niet in goals en in de 67e minuut wordt het spel definitief stil gelegd. De arbiter acht het niet meer verantwoord om nog door te voetballen, en na waarschijnlijk wederzijdse goedkeuring wordt de eindstand op 2-0 bepaald.

Zoals bij elke thuiswedstrijd werd er nog ‘The Man of the Match’ gekozen. Deze wordt mogelijk gemaakt door ‘Het Hart van Boxtel’ en de eer viel deze keer te beurt aan Jari Klijmij.