RKSV Boxtel verliest penaltyreeks van Den Dungen in bekerwedstrijd.

Den Dungen 1 (zon)

12 november 2017 14:30

Afgelopen zondag moest Boxtel afreizen naar 4e-klasser Den Dungen voor een bekerwedstrijd. In de eerste 15 minuten waren er aan beide kanten wat kansjes te noteren maar geen doelpunten vooralsnog. In de 15e minuut krijgt Boxtel een vrije trap en gaat Jesse van Homelen achter de bal staan. Deze kampte de afgelopen periode met blessureleed maar mocht én kon vandaag weer zijn rentree maken in de hoofdmacht. De vrije trap werd genomen en door de mee opgekomen Mitchell Vogels net over gekopt. Het spel gaat over en weer tot ineens Den Dungen een aanval van hun kant op de paal ziet stranden. Meteen is daar de tegenaanval van Boxtel. Daniel Mensah legt vanaf links de bal terug op Jesse van Homelen, maar de keeper van Den Dungen heeft een knappe redding in huis op diens inzet. Dan is er in de 36e minuut een kans voor Den Dungen maar hier brengt Tim van den Hooven van Boxtel knap redding. Zonder dat er verder veel gebeurt gaan de spelers rusten met een 0-0 stand.

In de 2e helft is het Den Dungen wat meer gaat voetballen en komt Boxtel zoals vaker in de laatste wedstrijden er maar slecht voetballend uit. In de 54e minuut is het ineens raak voor de gastheren. Een lange bal wordt knap verlengd in de lange hoek buiten het bereik van de keeper van Boxtel en de 1-0 is een feit. Ongeveer een 10 minuten daarna is het wederom raak voor de Dungenaren. Na wat miscommunicatie aan de kant van Boxtel wordt de bal simpel door het midden binnengeschoten en staat er alweer 2-0 op het scorebord. In de 72e minuut wordt Mitchell Vogels gewisseld voor Robin van de Laak in een alles-of-niets poging. In de verder sportieve wedstrijd krijgt Robin Groenendaal nog een gele kaart wegens vasthouden. Den Dungen laat zich in het laatste kwartier wat terug zakken en het is Boxtel wat weer wat meer het voortouw neemt, eveneens zoals wel vaker dit seizoen. In de 80e minuut is er dan voor Boxtel eindelijk weer loon naar werken. Op een voorzet over rechts van Jesse van Homelen kopt de mee opgekomen Rick van Hamond op links de bal prachtig diagonaal in de rechterbovenhoek. Boxtel ruikt dat er wellicht nog iets te halen valt en zet nog een tandje bij. Nu is het Den Dungen die er nog maar sporadisch uitkomt en zich beperkt tot verdedigen. Het is dan reeds in de blessuretijd dat een voorzet over rechts na slecht wegwerken bij Hayke van Heesch voor de voeten valt die deze ook, wat niet onbelangrijk is, binnenschuift. Het is dan 2-2 en meteen na de aftrap fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. De gelijkmaker viel dan ook niets te vroeg. Tot slot was er dan nog de penaltyreeks om te nemen. Deze viel in het voordeel van Den Dungen uit, doordat er aan hun kant 1 maal gemist werd tegenover Boxtel 2 maal.

Wederom heeft de Munselploeg veerkracht getoond, maar je kunt je afvragen wat je daar voor koopt als men zo vaak met lege handen staat.