RKSV Boxtel weet overwicht niet in doelpunten uit te drukken

Essche Boys 1 (zon)

9 september 2018 14:30

Afgelopen zondag stond de bekerwedstrijd tegen Essche Boys op het programma. Vorig jaar stonden de ploegen in de competitie nog tegenover elkaar, waar Esch aan het einde van de competitie degradeerde. Om half 3 werd er afgetrapt waarna Boxtel meteen hun intenties liet blijken. In de 1e minuut was er al een kansje in de 16-meter van Esch. De bal kwam terecht bij Jesse van Homelen die hier ietwat besluiteloos mee omging en de kans was daarmee ook verkeken. In het 1e kwartier zijn er al wat kansjes te noteren, maar tot een goal komt het vooralsnog niet. Pas in de 17e minuut valt de eerste tegenstoot van Esch te noteren maar ook deze draait nergens op uit. Na 25 minuten moet aan de kant van Boxtel Robin van de Laak geblesseerd het veld ruimen na een ongelukkige clash met zijn tegenstander. Zijn vervanger is Djuric Doran die na een periode zijn weg naar Boxtel weer terug heeft gevonden. Boxtel blijft tot aan de rust de bovenliggende partij maar weet maar niet tot scoren te komen. Net voor rust is er nog een dot van een kans voor Lars van Hamond. Deze wordt met een mooie pass vrije doorgang naar de goal verleend. Eenmaal in het strafschopgebied aangekomen mist hij de scherpte en wordt zijn inzet gekeerd. Deze bal komt dan nog bij Ramon de Laat, maar ook zijn schot wordt gepareerd door een verdediger van Esch. Beide ploegen gaan dan ook met 0-0 de kleedkamers in, waar de spelers van Esch zeker niet over zullen hebben geklaagd.

Na de rust gaat Boxtel weer meteen volop de aanval en meteen is daar een overtreding en de bijbehorende penalty voor Boxtel. Lars van Hamond wordt in het strafschopgebied gevloerd en Jesse van Homelen posteert zich achter de bal. Deze schiet de penalty onberispelijk binnen en de welverdiende 0-1 prijkt op het scorebord. Boxtel blijft druk zetten met op rechts een solide spelende Doran en op links met tijden de ‘combinatie’ van Hamond. Ook de ingevallen Robin Groenendaal zorgt voor de nodige aanvallende impulsen. Boxtel blijft aandringen maar waar met name Jesse van Homelen af en toe voor eigen succes gaat had de bal vaker wel dan niet beter afgegeven kunnen worden. In de 65e minuut is er nog een sporadische uitbraak van Esch maar deze wordt vakkundig teniet gedaan door keeper van den Besselaar. Een kwartier voor het einde is er nog een goede kans op de 0-2. Daniel Mensah gaat op rechts op snelheid naar het doel van Esch maar op het laatste moment is daar een verdediger van Esch die de hoek goed verkleint. Mensah weet de bal nog wel in de kluts bij van Homelen te krijgen maar deze ziet zijn poging via de lat terug het veld in komen. In de laatste 10 minuten probeert Esch nog wel met wat wanhoopspogingen het gelijkspel te forceren maar de defensie van Boxtel weet de 0 te houden. Als na 90 minuten de arbiter voor het einde fluit kan men constateren dat Boxtel redelijk goed heeft gevoetbald maar dat scoren toch een heikel punt blijft.

Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen RKKSV op het programma. Deze wedstrijd wordt thuis gespeeld en er wordt afgetrapt om 14:30 uur.

Lars van Hamond schiet in het zijnet tijdens de gewonnen bekerwedstrijd tegen Essche Boys (0-1)