RKSV Boxtel wederom met het kleinste verschil winnaar

RKKSV 1 (zon)

16 september 2018 14:30

Zondag werd er op eigen terrein de bekerwedstrijd tegen RKKSV gespeeld, afkomstig uit Kruisstraat. Vanaf de aftrap was het Boxtel die het voortouw nam en druk naar voren zette. In de 7e minuut was Boxtel al voor de eerste keer "gevaarlijk". Afgezien van het feit dat de bal door Youri Tooren voorlangs werd geschoten, was er al gevlagd voor buitenspel wat overigens discutabel was. Een vijftal minuten later was het de beurt aan Lars van Hamond om de bal eveneens voorlangs te werken. Boxtel bleef aandringen en forceerde na 25 minuten spelen een vrije trap. Deze werd genomen en door de mee opgekomen Mitchell Vogels op doel gekopt. De alert reagerende doelman van RKKSV weet deze echter tot corner te verwerken. Een aantal minuten hierna is er dan een kans voor RKKSV maar ook deze wordt door Van den Besselaar vakkundig gestopt. RKKSV gooit wat schroom van zich af en kantelt het spelbeeld ietwat om. Ook zij krijgen nog een vrije trap, welke wederom door keeper Van den Besselaar onschadelijk wordt gemaakt. Tot aan de rust gaat het spel nog wat over en weer en beide ploegen gaan met 0-0 de kleedkamers in

Na de rust geven beide ploegen elkaar weinig toe en kan het alle kanten op. Pas in de 57e minuut valt dan de bevrijdende treffer voor Boxtel. Youri Tooren krijgt de bal in de 16-meter van de tegenstander. Na enkele verdedigers de bal al hooghoudend te passeren, tikt hij hem met een laatste zetje over de keeper heen. De 1-0 wordt genoteerd en hiermede wordt de wedstrijd feitelijk op slot gegooid. In de hierop volgende minuten meldt Boxtel zich nog regelmatig in het strafschopgebied van de tegenstander. De 2-0 wil echter maar niet vallen en Boxtel past een dubbele wissel toe. Tom van Rijswijk en Lars van Hamond verlaten het veld en Stefan Persoons en Daniel Mensah mogen het in hun plaats gaan proberen. Koud in het veld geeft Stefan Persoons een drietal sublieme passes. Bij de derde bereikt hij Daniel Mensah. Deze controleert de bal goed maar bij de goal aangekomen ziet hij zijn inzet op de lat terecht komen. Boxtel begint weer wat meer druk te zetten en ondertussen is ook Mitchell Vogels vervangen door Arjan Elissen. Laatstgenoemde stuurt in de laatste minuut Jesse van Homelen nog weg maar ook hij kan met zijn schot de 2-0 niet aantekenen.

Na het laatste fluitsignaal kan men constateren dat Boxtel weer een redelijke goede pot voetbal op de mat heeft gelegd maar dat het scoren toch telkens weer een makke blijkt.

Zondag 23 september begint de reguliere competitie weer en wordt er afgetrapt op Sportpark Munsel om 14:30 uur tegen Avesteyn uit Heeswijk Dinther.

Youri Tooren, hier te zien op de training van BOC, scoorde de winnende treffer tegen RKKSV.