Eerste bekerwedstrijd RKSV Boxtel gaat verloren

SCG'18 1 (zon)

2 september 2018 14:30

Boxtel gaat goed van start tegen de bezoekers uit Sint-Michielsgestel en in de eerste 5 minuten is de aanval al een aantal keren gevaarlijk. In de 3e minuut scoort Boxtel al maar de grensrechter meende hier buitenspel in te hebben gezien. Helaas voor Boxtel want een vroege goal geeft al meteen wat meer rust. Zeker in het begin van het seizoen wanneer de spelers nog op elkaar ingespeeld dienen te raken. Het moet gezegd worden dat Boxtel in de eerste helft toch de overhand heeft, al komt Gestel er af en toe goed en gevaarlijk uit. Tot aan de rust gaat het spel over en weer maar tot goals komt het vooralsnog niet. Beide ploegen gaan dus ook met een 0-0 stand de kleedkamers in.

Na een kwartier komen beide ploegen terug op de mat en gaan door waar ze gebleven waren. Het spelbeeld verschilt niet veel met de eerste helft, maar Gestel meldt zich nu wat vaker aan de bal. In de 53e minuut komt Boxtel met de schrik vrij als een aanvaller van Gestel de bal net naast de goal plaatst. In de 66e minuut is het wederom Gestel die hun inzet op de kruising van de lat en de paal ziet belanden. Boxtel schakelt razendsnel om en in een aanval over meerdere schijven komt de bal in het strafschopgebied bij Jesse van Homelen terecht. Deze raakt de bal met een halve omhaal maar deze is een makkelijke prooi voor de doelman van Gestel. Enkele minuten hierna is Gestel tot twee keer toe gevaarlijk, maar de verlossende treffer valt vooralsnog niet. Een kwartier voor het einde is daar ineens de 0-1 als een aanvaller van Gestel, zonder echt aangepakt te worden, de openingstreffer binnen schiet. Tien minuten daarna komt Boxtel weer op gelijke hoogte. Op links komt Rick van Hamond goed door en passeert de twijfelende keeper van Gestel met een voorzet. Voor de lege goal komt de bal bij Jesse van Homelen die met deze buitenkans de gelijkmaker aantekent. Vijf minuten hierna krijgt Boxtel alsnog de deksel op de neus als Gestel een corner krijgt. Deze bal valt recht voor de goal en wordt van dichtbij in de rechter bovenhoek gekegeld. De 1-2 staat op het scorebord met nog erg weinig tijd voor de tegenstoot. In de blessuretijd is er nog een poging van Jesse van Homelen die zich goed vrijspeelt net over de middellijn. Deze ziet de keeper wat voor zijn goal staan en besluit ineens te schieten. De bal zeilt echter net naast de goal en dit is ook meteen het einde van de wedstrijd. Een gelijkspel had de krachtverhoudingen wellicht wat beter weer gegeven maar men krijgt niet altijd waar men op hoopt.

Volgende week staat er weer een bekerwedstrijd op het programma en deze is tegen buurman Essche Boys in Esch. Hier zal afgetrapt worden om 14:30 uur.