Een winderig gelijkspel

SCMH 1

4e klasse I

10 maart 2019 14:30

Boxtel was naar Mariaheide afgereisd om aldaar tegen de plaatselijke SCMH te spelen. Van deze tegenstander had Boxtel thuis nog verloren met 0-3.

Op sportpark Spoorzicht kwam Boxtel zoals bijna elke week in een andere opstelling op het veld, en dit kwam wederom het spel niet ten goede. Door de harde wind konden beide ploegen niet fatsoenlijk voetballen. De bal ging alle kanten behalve de goede. In de eerste helft gebeurde er maar bar weinig voor beide doelen. Het waren voornamelijk lange ballen die heel vaak bij de buren van het sportpark in de tuin belandden. Halverwege de eerste helft maakten beide aanvoerders bij scheidsrechter Verstappen kenbaar dat doorspelen geen zin had, maar de scheidsrechter besloot toch anders en beide ploegen dienden gewoon verder te spelen.

In de 37e minuut was het Stefan Persoons die het van afstand probeerde, zijn schot ging net over het doel. Kort voor rust was er nog een vrije trap maar deze werd, mede door wind, huizenhoog over geschoten. Met een brilstand zochten beide ploegen de thee op.

Penalty
Het weer werd er niet beter op, want het ging ook nog eens regenen. Beide ploegen starten ongewijzigd.

De 2e helft was nog geen 2 minuten oud en de bal belandde op de stip. Lars van Hamond werd neergehaald in de 16-meter. Persoons schoot de bal onberispelijk binnen, 0-1. Boxtel ging verder en een uittrap van Tommy Verhagen werd verlengd door van Hamond op Valentijn Waals. Waals nam de bal mee en schoot met links in de korte hoek. De keeper van SCMH reageerde alert en bokste de bal tot corner.

Langzaamaan kreeg SCMH steeds meer vat op het duel. Met name aan de linkerkant kwam SCMH elk keer goed door, maar de voorzetten waren of steeds een prooi voor Verhagen of vlogen achter het doel. In de 86ste minuut kwam de bal voor de voeten van Bob van den Berg. Van 20 meter schoot hij de bal laag in de verre hoek, Verhagen kon net niet bij de bal, 1-1. SCMH probeerde nog wat te forceren in de laatste minuten, maar Boxtel bleef overeind.

Met 1 punt schiet Boxtel niet echt iets op en volgende week komt Ravenstein op bezoek, welke ook in de onderste regionen bivakkeren. Hopelijk kan Boxtel na deze wedstrijd wel drie punten bijschrijven.