Boxtel verliest in 5 minuten de wedstrijd

Avesteyn 1 (zon)

4e klasse I

10 februari 2019 14:30

Vandaag staat de tweede wedstrijd na de winterstop op het programma, uit tegen Avesteyn. De virtuele koploper van deze competitie. Er was al veel
regen gevallen en dat zou het de rest van de dag blijven doen. Het veld was dan ook behoorlijk zwaar.

Boxtel begon redelijk aan de wedstrijd. Binnen één minuut werd Robin van de Laak weggestuurd op rechts maar zijn voorzet werd tot corner verwerkt. In de 14e minuut was er een vrije trap van Mark van de Westelaken. Spits Valentijn Waals ging samen met de keeper naar de bal maar beiden misten deze. Rick van Hamond probeerde de afvallende bal nog binnen te koppen maar deze werd van de lijn gehaald door Avesteyn. Daarna speelde het spel voornamelijk af op het middenveld. Avesteyn probeerde wel via de snelle voorwaartsen eruit te komen. Dit werd echter niet echt gevaarlijk voor het doel van Tommy Verhagen. Met een brilstand gingen beide ploegen rusten.

Dolle 5 minuten
Beide teams komen ongewijzigd uit de pauze. Het speelbeeld was niet echt veranderd. Boxtel verdedigde veelal en Avesteyn probeerde het elke keer van afstand. Tot de 53e minuut. Avesteyn kwam er razendsnel uit. De bal werd op rechts diep gestuurd. Rick van Hamond leek de bal te onderscheppen maar mede door een duw in de rug, verspeelde hij de bal aan Heerkens van Avesteyn die vervolgens de bal langs keeper Verhagen in het doel schoof, 1-0. Twee minuten later was het ineens 2-0. De bal werd vanaf links teruggelegd op van den Boom, en met een droge schuiver in de verre hoek verraste hij Verhagen.

Boxtel ging op jacht naar de aansluitingstreffer. Een ingooi van rechts werd door Mitchell Vogels ingebracht. De bal werd weggekopt en belandde op het middenveld, hier werd het duel verloren door Gerben van Boxtel en Avesteyn schakelde meteen door. De diepe bal werd op van Vugt gespeeld, hij omspeelde heel makkelijk Marsudi Bounin en hij schoot de bal in de verre hoek. En zo staat het binnen 5 minuten 3-0.

Boxtel was compleet van de leg en was niet meer bij machte om dit om te draaien. Er kwamen nog wel drie wissels in maar dat mocht niet meer baten. Avesteyn wisselde ook drie keer en speelde zo de wedstrijd rustig en zakelijk uit.

De komende periode staan nog zware wedstrijden op het programma, te beginnen met a.s. zondag, thuis tegen Nijnsel. Hopelijk kan Boxtel hetzelfde resultaat behalen als in de uitwedstrijd. Dit zal dan als één team moeten gebeuren waar alle koppies dezelfde kant opstaan!