Een feller Vorstenbossche Boys troeft Boxtel af

Vorstenbossche Boys 1

4e klasse I

23 december 2018 14:00

Op een nat en zwaar veld begonnen beide ploegen de wedstrijd. Vorstenbossche Boys was zeer actief in het begin van de wedstrijd. Een paar kleine kopkansen leverden nog niets op. Tot de 6e minuut, een diepe bal werd niet goed ingeschat door keeper Tommy Verhagen, hij twijfelde en kwam alsnog uit en torpedeerde de aanvaller van Vorstenbossche Boys. De scheidsrechter toonde op dat moment nog enige genade en trok geel. De vrije trap werd hoog over geschoten. Vorstenbossche Boys bleef drukken en in de tiende minuut was er een voorzet van links, waarbij Verhagen mistastte maar de bal werd door Rick van Hamond over de achterlijn geschoten. In de 17e minuut was er een goede combinatie tussen Jesse van Homelen en Ramon de Laat. De laat stuurde van Homelen op links weg en diens voorzet werd door Robin van de Laak tegendraads ingeschoten, helaas aan de verkeerde kant van de paal. Iets later stuurde van Homelen van de Laak met een steekbal weg, en zijn inzet werd gekeerd door de keeper met zijn voet. Daarna gebeurde er niet veel meer, behoudens dat Stefan Persoons in de 37e minuut werd gewisseld voor Daniel Foster. Met een brilstand gingen de spelers rusten.

De tweede helft starten beide ploegen ongewijzigd, maar het voetbal werd er niet beter op. Het bleef maar regenen en het veld werd steeds drassiger en moeilijker te bespelen. Dit was in het voordeel van Vorstenbossche Boys. Zij begonnen steeds meer de tweede bal te winnen en in de 70ste minuut was het ineens raak. Boxtel kreeg de bal niet weg geschoten uit de zestien-meter en uiteindelijk viel deze voor de voeten van Van der Sanden. Droog en hard schoot hij de bal achter Verhagen, 1-0.

Boxtel probeerde weer terug in de wedstrijd te komen en bijna was dat gelukt. Foster werd op links weggestuurd en de keeper van Vorstenbossche Boys kwam daarbij uit. Een botsing volgde en iedereen van Boxtel dacht aan een penalty, maar de scheidsrechter oordeelde dat er niets aan de hand was. Twee minuten later was er wel een penalty, maar deze keer voor Vorstenbossche Boys. Tim Diddieriens, die overigens een goede wedstrijd speelde, haakte een aanvaller. De penalty werd hard ingeschoten door van der Sanden, 2-0.

Echter wilde een speler van Vorstenbosch meteen de bal uit het net pakken, maar daar dacht Verhagen anders over en hij duwde de speler weg. De scheidsrechter trok hiervoor geel en dat was voor Verhagen zijn tweede en kon dus gaan douchen. Zijn plek werd ingenomen door van Homele.
Vorstenbossche Boys rook bloed, maar in de laatste 10 minuten leidde dit niet meer tot kansen.

De winterstop begint nu en voor Boxtel een periode om weer alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, want 20 januari 2019 staat meteen de derby op de planning, uit tegen DVG.