Boxtel gedeclasseerd door Nuland

Nulandia 1 (zon)

4e klasse I

3 februari 2019 14:30

Meteen na de aftrap meldt Nuland zich al in de 16 van Boxtel en gaat de bal voorlangs. In de 7e minuut komt Boxtel met de schrik vrij als de bal wordt gecontroleerd in het strafschopgebied. Deze wordt echter net op tijd weggetikt voor Tom van de Ven gevaarlijk kan worden. Pas na een minuut of 10 spelen valt er de eerste serieuze uitbraak aan de kant van Boxtel te noteren. Via Robin van de Laak die goed doorgaat komt de bal bij Valentijn Waals. Deze weet de bal bij Ramon de Laat te krijgen, maar deze ziet zijn inzet naast het doel verdwijnen. Nuland speelt de bal eenvoudig rond in de eerste helft, terwijl Boxtel op de counter loert. Weet Boxtel, overigens sporadisch, de bal te veroveren is er vaak geen fatsoenlijke voortzetting. Halverwege de eerste helft is het weer Robin van de Laak die goed gebruik maakt van zijn snelheid. De bal komt bij Jesse van Homelen die de bal bij de mee opgekomen Gerben van Boxtel terug legt. Deze probeert het met een schot maar deze mist de kracht en de precisie. Meteen is er de tegenstoot van Nuland en is de bal in een mum aan de overkant. De bal wordt voorgezet op wederom Tom van de Ven. Deze ziet zijn kopbal echter vooralsnog naast gaan. Na een goed half uur komen de gasten, het moet gezegd niet onverdiend, dan toch op 0-1. Een vrije trap wordt weggewerkt en in tweede instantie buiten het bereik van keeper Van den Besselaar in de hoek geschoten. Boxtel dringt nog wel wat aan tot aan de rust maar kan geen vuist maken.

Na de rust komt Boxtel in de 1e minuut al op 1-1 na een overtreding van keeper Van der Donk van Nuland. Waar iedereen vond dat voorgenoemde het veld moest verlaten, was scheidsrechter van Berlo deze mening niet toegedaan. Hij deed het af met een gele kaart en een penalty, welke onberispelijk binnen werd geschoten door Jesse van Homelen. Het thuispubliek liet zich weer wat horen, in de hoop op een mogelijke comeback van Boxtel. Deze wordt na een uur spelen weer getemperd door een fout beoordeelde kopbal van Gerben van Boxtel. Deze werd opgepikt door Tom van de Ven die de bal knap over van de Besselaar volleert en de 1-2 aantekent. Boxtel weet weer wat het te doen staat en valt vol aan, maar schiet deze middag eenvoudig te kort. In de tien minuten na de 1-2 krijgt de thuisclub toch wel de nodige kansen, maar deze worden eenvoudigweg niet verzilverd. En zoals zo vaak krijgt men dan de spreekwoordelijke deksel op de neus en gooit Nuland de wedstrijd definitief op slot. In de 67e minuut is er na een vrije trap van Boxtel de counter van Nuland en staat de 1-3 op het bord. Het wordt allemaal nog erger voor Boxtel als na een vrije trap de bal via een verdediger in het eigen doel beland. Na 75 minuten staat het 1-4 en kan men concluderen dat de 3 punten, volledig verdiend, mee terug naar Nuland gaan. De feiten zijn dat Boxtel steeds verder weg zakt op de ranglijst en er veel werk aan de winkel is, voor zowel de spelers als de staf.

Volgende week speelt Boxtel tegen de virtuele nummer 1, Avesteyn uit Heeswijk-Dinther en zal het wederom alle hens aan dek zijn. De aftrap aldaar is om 14:30 uur.