Boxtel boekt verdiende zege op Nijnsel

Nijnsel/TVE Reclame 1 (zon)

4e klasse I

30 september 2018 14:30

Onbekend

Zondag was Boxtel afgereisd naar Nijnsel. Beide ploegen hadden de week ervoor verloren, en aasden uiteraard op de eerste drie punten van het seizoen. Nijnsel ging fel van start en was op zoek naar een vroege goal. In de 6e minuut is er de eerste speldenprik, maar de bal wordt eenvoudig door de verdediging van Boxtel geblokt. Het moet gezegd worden dat, in de beginfase, Nijnsel wat meer rust tijdens balbezit heeft maar van een echt overwicht kan niet worden gesproken. In de 12e minuut is er een curieus moment als Youri Tooren in de 16-meter wordt getorpedeerd. Waar zowat iedereen op het sportpark hier een penalty in zag, was het de scheidsrechter die er enkel een corner aan toekende. Men kan rustig stellen dat Boxtel hier toch een eventuele openingstreffer werd ontnomen. Bovenal raakte Tooren hierbij geblesseerd, waar hij ogenschijnlijk de verdere wedstrijd wat last van bleef houden. Tot aan de rust gaat het spel op en neer, in een toch wel behoorlijk open wedstrijd. Deze kenmerkt zich wel door het feit dat Boxtel moeite heeft de bal op het middenveld te behouden. Op slag van rust krijgt Boxtel dan toch loon naar werken. Jesse van Homelen stuurt Youri Tooren op links weg. Deze blijft, goed gebruik makend van zijn snelheid, zijn tegenstander voor en laat de 0-1 aantekenen. Enkele tellen daarna wordt er voor de rust gefloten, en gaan de elf van Boxtel ongetwijfeld met een goed gevoel naar de thee.

Na rust meldt Nijnsel zich weer regelmatig voorin en zijn er in de eerste vijf minuten na rust al een aantal pogingen. Gevaarlijk zijn ze echter niet, enerzijds missen ze zuiverheid en anderzijds door goed ingrijpen van keeper Verhagen. Ook Boxtel kruipt niet in zijn schulp maar de bevrijdende treffer wil maar niet vallen. Corners en vrije trappen vallen aan beide kanten te noteren, maar deze missen allen accuratie of kracht. Tot in de 80e minuut als Nijnsel toch in de buurt komt van de aansluitingstreffer na een corner. Nadat deze in 1e instantie door Verhagen wordt gekeerd, wordt deze beheerst ingeschoten. Nog voor deze de lijn passeert, zit er echter een verdediger tussen en is de kans om zeep. De tijd begint te dringen en het spel wordt zo nu en dan wat grimmiger. Dit alles was wellicht niet gebeurd als de arbiter wat kordater had opgetreden, in plaats van alles met de mantel der liefde te bedekken. Een aantal minuten voor het eindsignaal wordt Boxtel zowaar de 2e penalty van de middag onthouden. Wederom is het Youri Tooren die erbij betrokken is, en wordt deze opzichtig in de rug geduwd. Van alle kanten wordt er geprotesteerd, en weer wil de arbitrage er niets van weten. Vlak voor tijd is er dan nog een bal van Nijnsel op de lat, maar Boxtel weet de 3 punten over de streep te trekken. Over de gehele wedstrijd gezien een goed, en zeker niet onverdiend, resultaat.

Volgende week speelt Boxtel weer thuis om 14:30 uur en komt NLC’03 uit Lith op bezoek.

Youri Tooren scoorde de enige en winnende treffer tegen Nijnsel.