Boxtel kan geen vuist maken in Nuland

Nulandia 1 (zon)

4e klasse I

18 november 2018 14:30

Zondag speelde Boxtel uit in Nuland, een ploeg die al van DVG wist te winnen. In de eerste paar minuten zijn er wat aanvallen over en weer zonder resultaat. Dat resultaat is er wel voor Nuland in de 20e minuut, na de wedstrijd al behoorlijk naar zich toe te hebben gehaald. Een afstandsschot van een twintig meter wordt door Tommie Verhagen niet klemvast gepakt, waarna de afvallende bal tot 1-0 wordt verwerkt. Boxtel weet dus alweer vroeg in de wedstrijd wat ze te doen staat. Dit komt echter niet uit met een tegenstander die beter gebruik maakt van de gegeven ruimtes. In de 28e minuut wordt een kopbal vanwege hinderen van de keeper van Boxtel nog afgekeurd, een tweetal minuten daarna is het wel raak. Wederom maakt Verhagen geen zekere indruk en schiet de thuisploeg zich naar 2-0. In de 35e minuut is er het eerste geel voor Rick van Hamond na stevig doorgaan op zijn tegenstander. Boxtel kruipt wat meer uit zijn schulp en meldt zich wat vaker bij de goal van Nulandia. Vlak voor rust scoort Boxtel de aansluitingstreffer. De bal komt na een aanval bij Rick van Hamond en deze volleert de bal in de rechterbovenhoek. Vrijwel meteen na de aftrap is er zelfs de kans op de gelijkmaker. De bal komt bij Youri Tooren en deze bereikt koppend Robin van de Laak. Deze weet echter de kans niet op waarde te schatten en de 2-1 blijft vooralsnog staan. Beide ploegen gaan rusten met een Boxtel wat misschien gesterkt door de aansluitingstreffer, beter uit de kleedkamer komt.

Boxtel komt na rust inderdaad beter uit de verf maar Nuland wil daar niet in meegaan. Waar het combinatievoetbal soms ontbreekt, wordt dit gecompenseerd met de nodige strijd. Wat dat betreft is deze wedstrijd zowat gelijk aan de vorige, met een tegenstander die Boxtel eigenlijk op alle fronten de baas is. Boxtel probeert gedurende de 2e helft via wissels het tij te keren. Jari Klijmij, Ramon de Laat en Youri Tooren verlaten het veld en Lars Timmers, Stefan Persoons en Daniel Mensah nemen hun plek in. In de 50e minuut is er een vrije trap op de rand van de 16 met geel voor Mark van de Westelaken na het neerhalen van zijn tegenstander. Deze is zonder resultaat maar dat is er vijf minuten later wel. Na een aanval door het midden schiet, het moet gezegd worden kinderlijk eenvoudig, Nulandia de 3-1 binnen. De grensrechter van Boxtel had hierbij gevlagd maar dit werd door de arbiter weggewuifd. Wederom vijf minuten hierna is het einde wedstrijd voor Boxtel. Na wederom te hebben gevlagd voor buitenspel staat ook de 4-1 op het scorebord. Ook dit werd door de scheidsrechter wederom niet gehonoreerd. Boxtel doet nog wel iets terug via Robin van de Laak. Deze speelt zijn tegenstander uit op rechts en passeert nog een aantal verdedigers van Nulandia waarna hij de bal binnenschuift. Het is 4-2 maar Boxtel is niet bij machte om hier nog iets uit het vuur te halen. Dit is dan ook de eindstand en moet er weer geconcludeerd worden dat Boxtel een matige wedstrijd heeft laten zien.

Volgende week moet Boxtel het wederom op vreemde grond gaan proberen. De tegenstander is SDDL uit Ravenstein en de aftrap aldaar is om 14:30 uur. Wellicht dat Boxtel hier weer de weg omhoog in het zicht krijgt.