RKSV Boxtel lijdt zware nederlaag

SCMH 1

4e klasse I

4 november 2018 14:30

Afgelopen zondag werd de aftrap verricht door Jayden Dielemans die al solerend de goal van SCMH wist te bereiken en te scoren.
SCMH stond voorafgaand aan deze wedstrijd op de voorlaatste plaats, dus wellicht dat Boxtel dacht aan een 3-punter om de derde positie te handhaven. Daar leek het in de 1e minuut ook nog op na een vreemde bal van keeper van Doorn van SCMH. Eenmaal teruggespeeld kon voorgenoemde niets anders dan deze over de zijlijn trappen. Dit was echter schijn, want binnen een mum van tijd had SCMH de wedstrijd naar zich toe getrokken. In het eerste kwartier zijn er al de nodige aanvallen over de linkerkant te noteren, maar gelukkig staan de spitsen van SCMH nog niet op scherp. Na 11 minuten krijgen de gasten wel loon naar werken. Na een corner is er wederom een bal op links. De daarbij behorende voorzet is precies op maat en de 0-1 staat genoteerd. Boxtel krijgt vervolgens zelf ook enkele halve kansjes maar deze worden niet op waarde geschat. Na wederom 11 minuten in de 22e minuut valt er ook de 0-2 door SCMH te vieren. Waar in 1e instantie Tommie Verhagen nog redding brengt, is het bij de genomen corner wel raak. De bal valt midden in de 16 dood voor de voeten van Mike Linders. Deze bedenkt zich geen moment en streept de bal binnen. Het is wel duidelijk dat Boxtel zowat op alle fronten wordt afgetroefd. SCMH combineert beter, is feller in de duels, eerder bij elke afvallende bal en sneller in de counters. Vlak voor rust voorkomt Tommie Verhagen nog de 0-3 als hij een keurig geplaatst schot over de lat weet te werken.

Na de rust zijn Stefan Persoons en Tom van Rijswijk in de kleedkamer achter gebleven en hebben Lars van Hamond en Gerben van Boxtel hun plek ingenomen. Het moet gezegd worden dat Boxtel in de 2e helft ietwat beter speelt dan in de 1e helft. Of dit komt omdat SCMH de teugels wat laat vieren of omdat Boxtel inderdaad beter in het spel komt, wil ik in het midden laten. Er vallen in ieder geval wat meer aanvallen te noteren via Youri Tooren, Lars van Hamond en Robin van de Laak. De aansluitingstreffer is echter niet in zicht. SCMH besluit ook te wisselen via Thijs Kanters die plaats maakt voor Roel Bekkers. In de 60e minuut is er het 1e geel van de wedstrijd voor Menno van Hees van SCMH na een stevige charge op Mitchell Vogels. In de 68e minuut wordt de wedstrijd bijna op slot gegooid door SCMH. Na een uitbraak wordt de inzet gekeerd door Tommie Verhagen en de bal weggewerkt door Jari Klijmij. Na 70 minuten is er nog een vreemd moment. Mitchell Vogels neemt een inworp en gooit de bal bovenin een boom. Na drie kwartier wisselen beide teams nog een keer en neemt Valentijn Waals het stokje over van Robin van de Laak aan de kant van Boxtel. Vier minuten voor het einde is het definitief over voor Boxtel. Een vrije trap blijft wederom liggen en de 0-3 wordt eenvoudig binnengetikt. Na 90 minuten is het welletjes en kan men concluderen dat Boxtel een zeer slechte wedstrijd op de mat heeft gelegd.

Maar men moet vertrouwen blijven houden en vooruit kijken. De eerstvolgende wedstrijd is uit bij Nulandia in Nuland op zondag 18 november. De aftrap aldaar is om 14:30 uur.

Bij een inworp van Mitchell Vogels belandde de bal zondag in een boom. (Archieffoto)