Boxtel trekt aan het langste eind

Vorstenbossche Boys 1

4e klasse I

14 april 2019 14:30

Zondag speelde Boxtel thuis tegen Vorstenbosch, ploegen die elkaar niets ontlopen op de ranglijst. Deze keer was er ook een ‘Pupil van de Week’ en was het ditmaal Sjoerd van Leeuwen uit de JO9-1 die de aftrap mocht verrichten. In de eerste helft neemt Boxtel duidelijk het voortouw na de officiële aftrap. Het spel gaat weliswaar heen en weer, maar de eerlijkheid dient te zeggen dat Boxtel het betere van het spel heeft. In de 12e minuut is er een vrije trap voor Boxtel en zet Jesse van Homelen zich achter de bal. Eenmaal genomen buigt deze naar het doel en in plaats van in de kruising belandt hij bovenop de kruising. Achtereenvolgens krijgen Youri Tooren en Lars van Hamond enkele kansen maar de openingstreffer blijft vooralsnog uit. Na vijfendertig minuten is er na een ogenschijnlijk lichte overtreding een blessure voor Youri Tooren. Deze kan niet meer verder en Djuric Doran neemt zijn plaats in. Vlak voor rust is er nog een vrije trap en wederom is het Jesse van Homelen die deze neemt. Via een slim een-tweetje met Doran vuurt van Homelen hem op het vijandige doel. De keeper brengt hier echter knap redding en voorkomt de 1-0. Kort hierna is er het eerste geel voor Johan van Malsen van Vorstenbosch, na een overtreding op Lars van Hamond.

Na de rust gaat Boxtel door waar ze gebleven waren maar begint Vorstenbosch zich ook wat nadrukkelijker te melden. In de 47e minuut is er weer een vrije trap voor Boxtel maar deze keer is het Stefan Persoons die zijn inzet op de lat terecht ziet komen. In de loop van de wedstrijd vallen er dan aan beide kanten enkele onnodige gele kaarten en worden de verschillen in de wedstrijd langzaamaan kleiner. Stefan Persoons verlaat in de 65e minuut het veld voor Tom van Rijswijk. Ook Vorstenbosch past een dubbele wissel toe, in de hoop nog iets uit het vuur te slepen. Na een goede 70 minuten is er weer een kansje voor Boxtel via Doran. Deze speelt zich sterk op rechts langs enkele tegenspelers en vindt Ramon de Laat. Deze raakt de inzet echter niet goed en de bal verdwijnt in het zijnet. Toch is het na 75 minuten eindelijk raak na een vrije trap. Deze wordt genomen door Jesse van Homelen en een speler van Vorstenbosch maakt hier bij hands. De bal gaat enkele meters naar voren en wederom neemt van Homelen deze. De bal wordt door de keeper niet goed onder controle gebracht maar wel door de alerte Lars van Hamond die hiermee de 1-0 aantekent. Zowel Boxtel als Vorstenbosch wisselen nog een keer, enerzijds om de wedstrijd op slot te gooien en anderzijds om nog wat te forceren. Uiteraard dringt Vorstenbosch met man en macht aan maar Boxtel blijft redelijk eenvoudig overeind. Al zijn er in de slotfase voor de toeschouwers nog wat hachelijke momenten. Bijna wordt het in de slotminuut nog 2-0 als van Homelen op het middenveld de bal onderschept. Deze ziet de goalie voor zijn doel staan en schiet de bal direct op doel. De keeper neemt hierbij geen risico en verwerkt deze tot corner. Deze mag nog genomen worden en dan vindt scheidsrechter de Bruin het wel mooi geweest. Een verdiende drie punten en wellicht volgende keer tegen Herpinia wederom de volle winst.

Deze wedstrijd wordt gespeeld op 22 april vanaf 14:30 uur op Sportpark de Wilgendaal in Herpen.

Lars van Hamond (l.) heeft gescoord, gemengde reacties aan de zijlijn.