Boxtel-Ravenstein 1-0

Ravenstein 1

4e klasse I

17 maart 2019 14:30

Boxtel moest aantreden tegen Ravenstein, ook een laagvlieger in de 4e klasse I. Boxtel heeft 1 punt meer dan Ravenstein, maar tevens 2 wedstrijden meer gespeeld, en zo wist Boxtel wat er op het spel stond. Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. In de 7e minuut kwam Ruben de Jong van Ravenstein goed door op links, hij omspeelde Mitchell Vogels en schoot de bal op goal. Keeper Tommy Verhagen pakte de bal maar de bal rolde alsnog door onder zijn lichaam, waarna Rick van Hamond de bal van de lijn schoot. Even later stuurde Stefan Persoons Valentijn Waals in de diepte weg. Waals behield het overzicht en legde de bal terug op Mark van de Westelaken. Vanaf 25 meter schoot van de Westelaken de bal richting kruising waarop keeper van de Heuvel de bal tot corner verwerkte.

Aan beide teams was te zien dat ze tegen degradatie staan te voetballen. Veelal de lange bal werd gehanteerd en veel foutieve passes. In deze periode gebeurde er amper iets. In de 34e minuut kwam Boxtel ineens goed door. Rick van Hamond werd op links weg gestuurd en zijn lage voorzet werd door Youri Tooren bij de eerste paal bijna binnen getikt. Keeper van de Heuvel was bij de les en redde deze keer met zijn benen. De rebound werd helaas door niemand op waarde ingeschat.

Net voor de pauze verloor Persoons de bal op het middenveld, twee spelers van Ravenstein stormden richting het doel van Boxtel, maar dit leverde niets op. Kort daarna was het Vogels die een bal op goal kopte, maar wederom was het keeper van de Heuvel die de bal over de lat tikte.
Beide ploegen gingen met een 0-0 stand rusten.

Heftige blessure
Beide ploegen startten ongewijzigd de wedstrijd, en het was Boxtel die meer naar voren speelde. In de 50e minuut was het weer Vogels die het met een kopbal probeerde, maar deze ging hoog over. Drie minuten later was er een overtreding op Lars van Hamond en Persoons plaatste zich achter de bal. Hij schoot de bal richting de kruising, maar keeper van de Heuvel was in goeden doen en ranselde ook deze bal uit zijn doel. Boxtel bleef doordrukken en dat leverde in de 55e minuut een penalty op. Een voorzet van Tooren werd door Lars van Hamond binnengehouden, en hij draaide weg van zijn tegenstander. Hierop werd hij echter neergehaald. Stefan Persoons benutte deze penalty, 1-0.

Helaas werd de wedstrijd in de 63e minuut gestaakt. Er werd een overtreding van achteren op Mark van de Westelaken begaan, waarbij van de Westelaken zijn been brak (later bekend geworden: kuitbeen gebroken, enkel uit de kom en enkelbanden afgescheurd). In alle commotie kreeg de speler van Ravenstein nog de rode kaart. Daarna werden alle spelers naar binnen gedirigeerd. Iedereen was behoorlijk onder de indruk, maar Boxtel wilde wel de wedstrijd uitspelen. Ravenstein wilde dit niet meer en hierdoor besloot scheidsrechter van Crey om de wedstrijd te staken.

Lars van Hamond, Youri Tooren, Stefan Persoons en Ramon de Laat (vlnr) zijn blij nadat Boxtel op 1-0 is gekomen tegen Ravenstein.