WEC – Boxtel, een duel met kraak noch smaak

WEC 1 (zon)

4e klasse I

24 februari 2019 14:30

Zondag reisde de hoofdmacht af naar Wijbosch voor een duel tegen WEC, een tegenstander die vlakbij op de ranglijst bivakkeert. Bij winst zou Boxtel zichzelf een goede dienst bewijzen. Enerzijds om de slechte reeks te beëindigen en anderzijds om wellicht de weg omhoog op de ranglijst in te slaan. Na vijf minuten is er een kansje voor Boxtel via Mitchell Vogels, maar zijn kopbal mist de nodige kracht. In het eerste half uur zijn er wat kansjes over en weer maar moet toch gezegd worden dat Boxtel het meeste balbezit heeft en de daarbij behorende drang naar voren. Het laatste kwartier is het WEC wat de bal meer op begint te eisen maar ook zij worden niet gevaarlijk voor de goal. De eerste helft wordt overigens wel gekenmerkt door, aan beide zijden, zeer onzorgvuldige passing en balbehandeling. Als het rustsignaal klinkt gaan beide ploegen zonder doelpunten de kleedkamer in. Aan de kant van WEC hebben helaas wel twee spelers al geblesseerd het veld moeten verlaten.

Na de rust gaan beide ploegen onverdroten verder waar ze in de eerste helft waren gebleven, namelijk met lange ballen en bovendien met tijden ongeïnspireerd voetbal. Plotsklaps is er in de 60e minuut een dot van een kans voor Boxtel. De bal zeilt langs keeper Santegoeds en via de binnenkant van de paal over de lijn. Waar iedereen van Boxtel de bal als doelpunt zag, waren de scheidsrechter en de grensrechter een andere mening toegedaan. Boxtel past hierna nog het maximale aantal wissels toe, te weten Stefan Persoons, Valentijn Waals en Gerben van Boxtel. Zij stonden hun plek af aan Lars van Hamond, Daniel Foster en Jari Klijmij in een poging het tij te kunnen keren. Het laatste deel van de wedstrijd kenmerkt zich ook door het fors aantal stevige overtredingen. Dit is natuurlijk ook een gevolg van twee ploegen die koste wat het kost willen winnen maar ook zeker niet in de slotseconden tegen een zeperd aan willen lopen. Als na 90 minuten scheidsrechter Ulijn, die een goede wedstrijd floot, het welletjes vindt, kan Boxtel alleen maar concluderen dat het zich wederom tekort heeft gedaan.

10 maart staat Boxtel de volgende wedstrijd te wachten, wederom uit en ditmaal tegen SCMH. De aftrap in Mariaheide vindt plaats om 14:30 uur.