DVG fluit Boxtel weer terug

DVG 1

4e klasse I

31 maart 2019 14:30

Waar Boxtel vorige week nog gelijk speelde tegen DVG, zat dit er afgelopen zondag niet in. In de 3e minuut was er al de eerste plaagstoot van de Liempdenaren. Deze zat weliswaar niet maar de toon was gezet. Vanaf het begin was het al duidelijk dat Boxtel de nodige moeite zou hebben om DVG af te stoppen. Na twintig minuten valt het eerste doelpunt voor de gastheren. Bij een aanval over rechts en de daarbij behorende voorzet, wordt deze ineens op doel geschoten en is Tommie Verhagen kansloos. Na een goed half uur valt er ook een kans voor BOC te noteren na een verre inworp van Mitchell Vogels. Deze wordt gecontroleerd door Youri Tooren maar zijn schot mist de nodige kracht. Even daarvoor was aan de kant van Boxtel Lars Timmers reeds gewisseld voor Marsudi Bounin. Als we veertig minuten onderweg zijn kunnen we constateren dat DVG de wedstrijd al op slot gooit. Na een corner wordt de bal in tweede instantie verwerkt tot 2-0. Niet onterecht want DVG troeft op bijna alle fronten Boxtel simpelweg af. Toch is er nog een kansje op de aansluitingstreffer maar Rick van Hamond ziet zijn kopbal aan de verkeerde kant van de paal langs gaan.

Na de rust is het spelbeeld nagenoeg hetzelfde met DVG veelvuldig aan de bal. Lars van Hamond is in de kleedkamer achter gebleven en Djuric Doran is zijn vervanger. Boxtel probeert het uiteraard wel maar lijdt ontzettend veel balverlies. Toch krijgt Boxtel in de 58e minuut nog een laten we zeggen 80% kans, maar Ramon de Laat weet deze niet op waarde te schatten. DVG heeft ondertussen de teugels wat laten vieren maar Boxtel is niet bij machte om hier wat mee te doen. Na 65 minuten is er het eerste geel aan de kant van DVG voor Sander van de Ven na een overtreding. Boxtel blijft aandringen en krijgt nog wat kleine kansjes maar de aansluiting komt feitelijk niet in zicht. Tot overmaat van ramp krijgt Mitchell Vogels ook nog een rode kaart voor het neerhalen van zijn tegenstander. Nadat Peter Versantvoort 2 à 3 spelers is gepasseerd wordt hij door voornoemde van achteren neergehaald. De rode kaart is dan ook overduidelijk maar niet minder zuur gezien de komende wedstrijden. Na negentig minuten fluit scheidsrechter Hoppenbrouwers voor het einde en komt Boxtel steeds meer in zwaar weer terecht.

Donderdag 4 april speelt Boxtel om 19:30 uur het resterende half uur van de gestaakte wedstrijd tegen Ravenstein met een 1-0 als uitgangspositie en 7 april speelt men tegen CITO uit met de aftrap om 14:30 aldaar.

Door de rode kaart voor Mitchell Vogels krijgt Boxtel het aan de staart van de ranglijst nog moeilijker. (Archieffoto)