Gelukkig was het mooi weer!

Cito 1

4e klasse I

7 april 2019 14:30

Gelukkig was het mooi weer!
Zondag speelde Boxtel in Oss tegen CITO, een wedstrijd in de onderste regionen van de ranglijst. Na tien minuten spelen is er een lange bal op Valentijn Waals. Waar iedereen eigenlijk buitenspel zag, was de grensrechter van CITO een andere mening toegedaan. Waals gaat goed door maar wordt door de keeper opgevangen. Het spel gaat over en weer totdat, in de 20e minuut, CITO zich ook een keer in het strafschopgebied van Boxtel laat zien. Hun inzet verdwijnt echter koppend over het doel. Boxtel krijgt ook nog wat kansjes maar de inzetten zijn simpelweg te zwak. Na een half uur spelen moeten er al noodgedwongen twee spelers van CITO het veld verlaten waaronder de goed spelende spelverdeler. Dit is vrijwel meteen te merken als CITO eventjes de controle op het middenveld kwijt is. Toch is het CITO die de score opent door een van de invallers. Hun boomlange spits krijgt via een kluts de bal, en schiet deze in de verre hoek voor de 1-0. Weliswaar tegen de verhoudingen in maar daar wordt niet naar gekeken in het voetbal. Toch krijgt Boxtel nog loon naar werken in de 55e (!) minuut. Na een vrije trap van Jesse van Homelen die de keeper in eerste instantie pareert, is het Jari Klijmij die beheerst de 1-1 binnen schiet. Door alle blessurebehandelingen wordt er ruim een kwartier extra gespeeld. Het is ook in deze slotminuten dat Lars Timmers het 1e geel van de wedstrijd incasseert.
Na de rust is de voorhoede, te weten Valentijn Waals en Robin van de Laak, in de kleedkamer achtergebleven en zijn zij vervangen door Djuric Doran en Youri Tooren. In de eerste minuut is het weer de lange spits van CITO die de verdediging op scherp zet. Na een solo vindt hij echter Tommie Verhagen op zijn pad. Na een goede vijftig minuten neemt Boxtel eindelijk een niet onterechte voorsprong na een voorzet over rechts. Deze wordt terug gelegd door Jesse van Homelen en tot 1-2 verwerkt door Youri Tooren. Na zestig minuten moet ook Lars van Hamond het veld verlaten, ten voordele van Stefan Persoons. Boxtel heeft ondertussen wel het betere van het spel maar krijgt toch weer de deksel op de neus! Waar na een uitbraak van CITO in eerste instantie Gerben van Boxtel nog alert reageert, is het de corner die Boxtel de das om doet. Van uit de tweede lijn wordt deze snoeihard binnen geschoten. De 2-2 staat alweer op het bord en Boxtel doet zich wederom tekort. Ook hier telt de scheidsrechter nog ruim tien minuten bij maar Boxtel kan geen vuist meer maken. In de slotminuten krijgt ook Rick van Hamond nog geel na een ogenschijnlijk stevige charge.
Het resultaat is 1 punt en hopelijk volgende week tegen Vorstenbossche Boys het maximale resultaat, als Boxtel thuis speelt om 14:30 uur.

Jari Klijmij was een van de Boxtelse doelpuntenmakers in de wedstrijd tegen CITO, die geen winnaar opleverde. (Archieffoto)