Boxtel krijgt Herpinia in de tweede helft op de knieën

Herpinia 1

4e klasse I

2 december 2018 14:30

Zondag speelde Boxtel thuis tegen Herpinia, welke de laatste plaats op de ranglijst innemen. Als Boxtel de weg omhoog weer in wil slaan, zou het in ieder geval via Herpinia moeten. De aftrap werd verricht door Fabian Schoenmakers uit de JO10-3, en hij wist zij het in 2e instantie het net te vinden. Hierna volgde de reguliere aftrap op een toch wel lastig te bespelen veld. Boxtel laat meteen hun aanvallende intenties blijken en in de 2e minuut is er al een corner na voorbereidend werk van Stefan Persoons en Youri Tooren. De genomen corner wordt door Mark van de Westelaken naast geschoten. Boxtel krijgt achtereenvolgens de nodige corners en vrije trappen tot de 7e minuut. Herpinia breekt uit en voor het gevaarlijk wordt is daar Gerben van Boxtel die een uitstekende wedstrijd speelt. Net voor de spits wil schieten tikt van Boxtel de bal van zijn voet en het gevaar is geweken. Het spelbeeld in de 1e helft golft wat heen en weer met, de eerlijkheid dient het te zeggen, het betere spel aan de kant van Boxtel. Zowel Herpinia als Boxtel krijgen de nodige kansen, maar beide ploegen gaan hier onzorgvuldig mee om. Het rustsignaal klinkt en eigenlijk had Boxtel al met een voorsprong de kleedkamer in gemoeten.

Na de rust vertoont het spelbeeld vooralsnog weinig verandering tot de 52e minuut. Na een corner van Boxtel is er een razendsnelle counter van Herpinia maar de bal gaat naast. Ook Boxtel is snel met de spelhervatting en de bal komt bij Youri Tooren die Valentijn Waals bereikt. Deze heeft een zowat lege goal voor zich en schiet de welverdiende 1-0 tegen de touwen. Een aantal minuten hierna is er het eerste geel van de wedstrijd voor Jorrit van de Ven van Herpinia na een overtreding. Hiernavolgend is er een vrije trap, welke door Youri Tooren net naast wordt geschoten. Herpinia is weer snel met de hervatting en de bal belandt in de 16 van Boxtel. Hier komt deze in een ouderwetse scrimmage en kan ternauwernood weg worden gewerkt. En niet zomaar weggewerkt maar hierdoor heeft Robin van de Laak een vrije doortocht naar het doel. De keeper reageerde echter alert en was zijn doel uitgekomen. Dit is echter tijdig opgemerkt door Van de Laak, en deze schiet de bal van een meter of dertig langs de keeper in het lege doel. De 2-0 wordt genoteerd en Boxtel is op stoom gekomen. Boxtel blijft aandringen maar verzuimt om de wedstrijd vroegtijdig op slot te gooien via Van de Laak en Waals. Zowel Boxtel als Herpinia wisselen kort op elkaar. Bij Boxtel verlaat de moegestreden Van de Laak het veld en neemt Djuric Doran het over. Aan de kant van Herpinia is het Luuk Rosmalen die het overneemt van Jorrit van de Ven. Met nog een kwartier te spelen is het Youri Tooren die de wedstrijd definitief beslist. Nadat Valentijn Waals gestrand is met zijn aanval, komt de bal bij Tooren terecht. Deze verschalkt de keeper met een fraaie boogbal en de 3-0 is een feit. Kort hierop is er nog geel voor Arian van Erp van Herpinia wegens aanmerkingen op de arbitrage. Boxtel laat de teugels wat vieren tegen het verslagen Herpinia, maar maakt toch nog de 4-0. Nadat Youri Tooren is vervangen door Jari Klijmij, wordt deze gescoord door Valentijn Waals. Dit dankzij goed voorbereidend werk van Djuric Doran, en een pass op maat van de eveneens zeer goed spelende Lars Timmers. Vervolgens zijn er nog wat pogingen om ook de 5-0 aan te laten tekenen, maar dit blijkt te veel gevaagd. Na het eindsignaal kan men concluderen dat Boxtel met name de 2e helft een goede pot voetbal op de mat heeft gelegd. Complimenten ook voor de bezoekers uit Herpen die de volle wedstrijd sportief zijn blijven voetballen. Behalve op de ranglijst vindt Boxtel hopelijk ook voetballend weer de weg omhoog.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Vorstenbossche Boys op de agenda. Boxtel speelt uit met de aftrap om 14:00 uur vanwege de donkere dagen.

Gerben van Boxtel speelde tegen Herpinia een uitstekende wedstrijd. (Archieffoto)