Wederom 0 punten voor RKSV Boxtel

SDDL 1

4e klasse I

25 november 2018 14:30

Wederom 0 punten voor RKSV Boxtel.

Zondag speelde Boxtel uit tegen SDDL, een ploeg die Boxtel niet veel ontliep in de stand. Na de aftrap is er in de 1e minuut al meteen een appél voor hands in de 16 van SDDL. Deze wordt echter niet gehonoreerd en het spel gaat door. In de beginfase wordt het spelbeeld bepaald door Boxtel maar is het toch weer de tegenstander die de score opent. In de 10e minuut is de eerste kans voor de gastheren ook meteen raak. Na een bal door het midden en een schot buiten het bereik van Tommie Verhagen, staat de 1-0 alweer op het bord. De wedstrijd gaat vanaf dit moment ook wat meer gelijk op. Het moet gezegd worden dat de gastheren er niet van schuwen de nodige fysiek en overtredingen te gebruiken. In de 30e minuut is er een handsbal waar SDDL ook patent op schijnt te hebben en een meteen daaropvolgende overtreding. De scheidsrechter had ook hier weer geen zicht op en kent een corner toe. Hieruit haalt Boxtel geen resultaat en de aandacht ligt na enkele minuten in het strafschopgebied van Boxtel. Een inzet wordt door Tommie Verhagen gekeerd maar de rebound wordt door voorgenoemde knullig met één hand in eigen doel gestompt. De 2-0 staat er en Boxtel loopt wederom achter de feiten aan. In de 40e minuut krijgt Boxtel nog een kans via Mitchell Vogels maar deze ziet zijn kopbal in de handen van de keeper verdwijnen.

Meteen na de rust schiet Robin van de Laak met een lob de 2-1 binnen en geeft de meegereisde supporters weer hoop op een goede afloop. SDDL blijft zeer fysiek spelen en Boxtel komt gewoonweg niet toe aan fatsoenlijk voetbal. In de 57e minuut valt Jesse van Homelen, net terug na een blessure, wederom geblesseerd uit en is Daniel Mensah zijn vervanger. Boxtel krijgt achtereenvolgens nog wel wat kansen maar de gelijkmaker komt er niet uit. In de 77e minuut is het wederom Mitchell Vogels die het koppend probeert. Deze keer kopt hij naar de grond en ziet zijn inzet over de goal verdwijnen. Boxtel blijft het proberen maar heeft ook al enige tijd de grensrechter van SDDL tegen. Bij werkelijk elke aanval van Boxtel wordt er gevlagd en gefloten. In de slotfase is het zelfs SDDL wat nog scoort maar deze wordt afgekeurd wegens buitenspel. Na het laatste fluitsignaal is het dus wederom Boxtel die deze wedstrijd aan het kortste eind trekt. Een wedstrijd die zich overigens kenmerkte door slecht voetbal, zeer fysiek spel, overtredingen en de daarbij behorende gele kaarten.

Zondag 2 december speelt Boxtel thuis tegen Herpinia en trapt af om 14:30 uur.