RKSV Boxtel doelgericht in Ravenstein

Ravenstein 1

4e klasse I

28 oktober 2018 14:00

Ravenstein begon de wedstrijd met de wind mee en dit resulteerde al in de eerste minuut tot een corner. Deze werd echter eenvoudig onschadelijk gemaakt door Tommy Verhagen. Na 5 minuten viel het eerste wapenfeit voor Boxtel te noteren. Een aanval via Rick van Hamond, Robin van de Laak en Robin Groenendaal resulteerde in de eerste, overigens ongevaarlijke, corner voor Boxtel. Bij de tweede was het echter wel raak. Deze werd kort genomen op Mark van de Westelaken, welke de bal hoog voor de pot gooide. Mitchell Vogels stond weer prima opgesteld en kopte de bal over de keeper heen voor de 0-1. Een curieus moment vrijwel meteen hierna was dat de keeper van Ravenstein, op last van de arbiter, zijn shirt moest omruilen voor een ander exemplaar. Ravenstein had het betere van het spel, zonder echt gevaarlijk te worden. Ze krijgen wel de nodige kansen, maar tot de gelijkmaker komt het niet. Deze had kunnen vallen, ware het niet dat Mark van de Westelaken de inzet van de lijn haalde. Toch komt Boxtel er maar sporadisch uit, veelal via de lange bal. In de 24e minuut heeft Robin van de Laak de 0-2 op zijn schoen, maar zijn inzet gaat naast. De kansen die Ravenstein krijgt zijn niet heel gevaarlijk en worden telkens makkelijk gepakt door de goed spelende Verhagen. De ruststand blijft dan ook 0-1 in het voordeel van Boxtel.

Na de rust komen beide ploegen ongewijzigd uit de kleedkamer. Ravenstein zoekt meteen de aanval, op zoek naar de gelijkmaker. Dit leidt tot een vroege corner, maar deze wordt hoog over gekopt. In de 51e minuut wordt Ravenstein een vrije trap toegekend op zo’n 30 meter van de goal. Deze wordt in de korte hoek geplaatst, maar is wederom een prooi voor keeper Verhagen. Na ongeveer een uur spelen is er weer een verre uittrap van Verhagen. Deze wordt volledig gemist door een verdediger van Ravenstein en belandt bij Ramon de Laat. Deze controleert de bal en spurt naar de goal, alwaar aangekomen hij de bal beheerst in de verre hoek schuift. De 0-2 staat op het bord en hiermee is ook de weerstand van Ravenstein gebroken. Twee minuten hierna is er een opstootje waarmee de scheidsrechter niet goed raad weet. Uiteindelijk krijgt de keeper van Ravenstein geel. In de 80e minuut wordt Robin van de Laak gewisseld en neemt Valentijn Waals zijn plek in. Amper zeven minuten in het veld is voorgenoemde reeds trefzeker. Robin Groenendaal stuurt Waals in de diepte weg en deze maakt goed gebruik van zijn snelheid. Bij de goal aangekomen schuift hij de bal tussen de benen van de keeper door en bepaalt hiermee de eindstand op 0-3. Deze keer ging Boxtel dus zorgvuldig met de kansen om door bijna 100% te scoren ten opzichte van het aantal mogelijkheden.

Met deze overwinning staat Boxtel momenteel op een gedeelde derde plaats.
Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma tegen SCMH uit Mariaheide met de aftrap om 14:30 uur op Sportpark Munsel.

Valentijn Waals scoorde tegen Ravenstein het derde doelpunt voor Boxtel.