Boxtel houdt de nul niet in Lith

NLC'03 1

4e klasse I

19 mei 2019 14:30

Zondag speelde Boxtel in Lith tegen de elf van NLC’03, welke BOC maar 1 punt toe moesten geven op de ranglijst. Net zoals vorige week was het wel duidelijk dat het tegen het einde van de competitie loopt. Beide ploegen zijn veilig en speelden vrij plichtmatig. Het spel pendelt heen en weer op beide helften zonder echt gevaar te stichten. Het moet gezegd dat Boxtel wel het betere van het spel heeft, tegenover NLC wat erg slordig speelt. Na een half uur is er aan de kant van BOC de eerste wissel en verlaat Tom van Rijswijk het veld voor Stefan Persoons. Met deze is er meteen ook wat meer drang naar voren en is er een kans voor Lars van Hamond. Hij ziet zijn inzet echter net over gaan en meteen is er de tegenstoot van NLC. Deze wordt echter onschadelijk gemaakt door Bart Vlaminx, die de geblesseerde Tommie Verhagen vervangt. Uit de corner die hieruit voorkomt is het voor de tweede keer dat hij uitstekend redding brengt en de 0 houdt. In het laatste kwartier zijn alle kansen nog voor Boxtel maar of deze belanden in het zijnet of zeilen over het doel. NLC probeert het nog van een afstand, maar beide ploegen gaan zonder te scoren de kleedkamers in.

Na de aftrap wordt Robin van de Laak meteen goed weggestuurd. Deze wordt echter in de 16-meter de doorgang versperd en de arbiter wijst resoluut naar de stip. De toegekende penalty wordt door Stefan Persoons onberispelijk in de linkerhoek geplaatst. De 0-1 staat op het bord en dit is zeker niet onverdiend. In de verte begint de lucht te betrekken en het daarbij behorende gerommel. Links en rechts vangt men al op dat in de regio verschillende wedstrijden zijn gestaakt vanwege het onweer. Dit blijft Boxtel echter de rest van de wedstrijd bespaard. Intussen heeft ook Valentijn Waals het veld verlaten voor Daniel Foster. Boxtel blijft op zoek naar een treffer via vrije trappen en enkele corners, maar hij wil maar weer eens niet vallen. En zoals al zo vaak dit seizoen valt hij dan wel aan de andere kant. NLC heeft nagenoeg geen kansen gehad maar weet hem er in de 83e minuut toch in te krijgen. Het moet gezegd worden dat er een knappe actie aan vooraf ging en de bal zuiver in de kruising werd gewerkt, maar toch… Hierna dringen beide ploegen ook niet echt meer aan en wordt er, zelfs na een behoorlijk oponthoud na een botsing in de 70e minuut, zelfs te vroeg afgefloten.

Volgende week speelt Boxtel de laatste wedstrijd thuis tegen Boskant met de aftrap op Munsel om 14:30 uur.