Boxtel sleept in laatste competitiewedstrijd punt binnen

Boskant 1 (zon)

4e klasse I

26 mei 2019 14:30

Zondag speelde Boxtel de afsluiter van de competitie tegen Boskant. Een wedstrijd om des keizers baard, aangezien er voor beide ploegen niets meer viel te halen of te verliezen. Voorafgaand aan de wedstrijd was er geen “Pupil van de week” maar een compleet team, te weten de JO9-1. Meteen na de aftrap meldt Boxtel zich al in de 16 van Boskant. De aanval wordt echter onschadelijk gemaakt voor deze gevaarlijk kan worden. Na 5 minuten komt Boxtel met de schrik vrij als Rens van de Wijdeven de bal oppikt. Hij zet zichzelf in positie en waagt een schot. Zijn vizier staat echter niet scherp en hij ziet zijn inzet voorlangs gaan. Zoals ook de afgelopen wedstrijden gaat ook hier de bal over en weer met aan beide zijden veel slordigheden. Na een goed half uur is het echter Boskant wat de score opent. Na miscommunicatie achterin is het Glenn van der Heijden die de score opent en de 0-1 aantekent. Tot aan het fluitsignaal van scheidsrechter Verstappen valt er maar weinig te genieten voor de toeschouwers.

Na de rust heeft Boskant in de 50e minuut de kans om de score te verdubbelen. De inzet wordt echter gekeerd en het spel verplaatst zich naar de overkant. Zo’ n 10 minuten later heeft Robin van de Laak de kans op de gelijkmaker na goed voorbereidend werk van Jesse van Homelen. Deze heeft echter te veel tijd nodig waarna de inzet tot corner wordt gedegradeerd. Kort daarop verlaat Jari Klijmij het veld en is Valentijn Waals zijn vervanger. Met meer aanvallende impulsen krijgt Stefan Persoons een schietkans. Hij gebruikt deze maar keeper van der Heijden brengt zeer vakkundig redding. Boxtel zet meer druk en intussen is ook Ramon de Laat bij Boxtel in het veld gekomen. Na een 80 minuten komt Boxtel met de schrik vrij. Na een niet al te beste uittrap belandt de bal bij de aanval van Boskant. Maar bij de hierbij behorende aanval is het keeper Bart Vlaminckx die zelf 2 maal goed ingrijpt. Op een paar minuten van het einde is het toch Boxtel dat loon naar werken krijgt. Na een mooie aanval op links met een mooi hakballetje van Van Homelen komt de bal uiteindelijk bij Ramon de Laat. Deze bewijst dat zijn wissel terecht was en tikt de bal langs keeper van der Heijden. De 1-1 staat op het scorebord en gezien het wedstrijdverloop eigenlijk geen onterechte uitslag. Met 1 punt erbij in het eindtotaal sluit Boxtel het seizoen af in het midden van de ranglijst. Volgens sommigen een klassering onwaardig voor een vereniging als Boxtel, maar daar mogen de technici zich over buigen.