In memoriam Toon Bolsius

14 juni 2019 17:15

Onverwacht is Toon uit ons midden vertrokken. Zijn organen waren niet meer in staat om hem overeind te houden. Het ene na het andere viel uit. Toon was niet meer te redden.

Als het tot je doordringt kun je het niet geloven. De laatste wedstrijd van het 1e was ook echt zijn laatste wedstrijd. Wie dat toen gezegd zou hebben zou uitgelachen zijn want het was echt de Toon die hij altijd geweest is. Humor en betrokkenheid; allebei zichtbaar op zijn gezicht. En om het onwerkelijke te accentueren: vorige week heeft hij nog 70 km. gefietst met zijn vrouw.
Toon is geboren in Vught en heeft gevoetbald bij Zwaluw VFC; hij was een goede keeper die als het nodig was ook als veldspeler uit de voeten kon.
Op een gegeven moment is ‘zijn Christien’ op zijn pad gekomen. Hij ging voetballen in de omgeving waar ze ook wilden wonen: Lennisheuvel. Hij koos voor LSV en bleef daar tot zijn zoon Twan bij de RKSV Boxtel ging voetballen. Hij volgde hem omdat hij de prestaties van zijn zoon van dichtbij wilde meemaken en werd ook lid van de RKSV Boxtel.

Hij is dat ook altijd gebleven en altijd heeft hij zijn bijdrage aan de club gegeven.
In vogelvlucht;
– alle wedstrijden van zijn zoon Twan;
– zelf voetballen in het 15e elftal (leiders Bart Schelle en Ad Verhoeven);
– jeugdcommissie
– toernooien, jarenlang;
– jeugdkampen in Westelbeers;
– allerlei vormen van ontspanning voor de jeugd;
– jarenlang in de kantine, eerst meewerkend en later het volledige beheer;
– actieve bijdragen in de organisatie van de 50 en 60 jarige clubjubilea.
En altijd was hij de ‘sfeermens’ die het verblijf in de kantine tot een feestje maakte.

Het is onmogelijk om alles te benoemen wat door je gedachten flitst maar steil overeind blijft dat we een GROTE BOC-MAN hebben verloren.

Wij wensen Christien, Twan en zijn vrouw Ancella en de kleinkinderen Britt en Stijn heel erg veel sterkte om verder te leven met geweldige herinneringen aan iemand die je niet wilt missen en die je nog dikwijls zult noemen in alle mooie verhalen.

Namens de hele ‘BOC-familie’.

Gerard Smits