UPDATE COVID-19, vrijdag 21 mei 2020

21 mei 2021 15:45

Beste leden, jeugdleden, vrijwilligers, ouders en overige belangstellenden van RKSV Boxtel

Wij zijn met allen alweer bezig met het vierde kwartaal van het (netjes uitgedrukt) vervelendste verenigingsjaar en seizoen 2019/2020 van iedereen die betrokken is bij onze vereniging RKSV Boxtel.

Na de wedstrijddagen van 7 en 8 maart 2020 kondigde de overheid aan dat wij onmiddellijk overgingen naar een intelligente lock-down waardoor alle activiteiten abrupt gestopt moesten worden.

Er ontstond wat ruimte voor de jeugd waardoor wij de mogelijkheid kregen vanaf dinsdag 14 april 2020 weer te gaan trainen van maandagavond tot en met donderdagavond volgens de normale trainingsschema’s, waarbij door grote creativiteit en inzet van heel veel betrokkenen bij de jeugd men erin geslaagd is een perfect passend programma op leeftijden te maken, waardoor op de wekelijkse zaterdagen een gevarieerd aanbod is ontstaan via trainingen en overige leuke activiteiten.

Na een korte zomerstop van slechts 4 weken is iedereen weer vol goede moed begonnen met trainen ter voorbereiding van het seizoen 2020/2021 en zijn de wedstrijden in de verschillende bekerronden en competities (helaas zonder publiek en met beperkte leiding) weer aangevangen in begin september 2020.

Jammer genoeg heeft de overheid weer moeten besluiten na het weekend van 10 en 11 oktober 2020 alle wedstrijdactiviteiten wederom stil te leggen. Het enige kleine pluspuntje was dat jeugdleden tot 18 jaar wel mochten blijven trainen en wij onmiddellijk de trainingsschema’s en activiteiten van voor de zomerstop weer zijn gaan gebruiken.

Na een zeer korte winterstop zijn de trainingen en activiteiten begin januari 2021 weer opgepakt waarbij op 23 januari de avondklok ingesteld werd tot 21.00 uur. Onmiddellijk zijn aangepaste trainingsschema’s gemaakt waardoor de trainingen gedurende de weekdagen iets korter maar bijna ongewijzigd doorgang konden vinden. Op 31 maart 2021 is het tijdstip van de avondklok opgerekt naar 22.00 uur waardoor de normale trainingsschema’s weer gelden. De succesvolle zaterdagactiviteiten zijn alle weken continue ongewijzigd doorgegaan.

Een grote groep spelers en leden zijn gedurende het begin van de Covid-19 pandemie tot en met nu, op een viertal weken na, enorm achtergesteld ten opzichte van de jeugd activiteiten. Dat zijn de voetballende seniorenleden en de vrijwilligers die geen directe veldfunctie hebben. Zij verdienen een groot compliment door het gehele jaar trouw te blijven aan de vereniging en normaal contributie te blijven betalen aan hun cluppie.

Het verdient een enorm COMPLIMENT dat zowel bij de jeugdleden als ook de seniorenleden het betalingsgedrag op enkele uitzonderingen na (die bekend zijn) perfect is, waarvoor onze grote dank.

Als blijk van waardering hebben wij via de post deze week bij bijna alle senioren een klein presentje laten bezorgen als blijk van dank!

Bestuur RKSV Boxtel

merci2.png     merci.png