In memoriam Bert Raaijmakers

11 augustus 2021 9:45

Bert betekende veel voor de voetbalvereniging 'Boxtel', kortweg BOC, maar BOC betekende wellicht nóg meer voor Bert. Dat is een conclusie die we met recht mogen trekken. Op 78-jarige leeftijd is hij onlangs overleden.

Als voetballer in de lagere elftallen, als secretaris, als grensrechter bij het eerste elftal én als clubscheidsrechter vervulde Bert, of zo u wilt Bart, diverse functies. Ook hielp hij steeds bij allerlei te organiseren activiteiten als de jaarlijkse Zeskamp. Niets was hem teveel. Hij deed dat vrijwilligerswerk altijd met en vanuit een roodwit hart. Bert was een échte clubman. Vele elftallen binnen BOC gingen hem na aan het hart. Ook was hij fervent supporter van het eerste elftal. Uit én thuis volgde hij de vaandeldragers van de Munselclub. Altijd kon je hem langs de lijn vinden. Ook als Fenja en Raoul – zijn kleinkinderen – moesten voetballen.

Bert was lid bij Boxtel vanaf september 1972. In allerlei functies was hij dus actief. Op de donderdagavonden nam hij deel aan de kaartavonden. Rikken was hem op het lijf geschreven.

Bert was eerst en vooral dienstbaar. Dat blijkt dus uit het vele werk wat hij voor BOC heeft verricht. Daarvoor zijn we hem veel dank verschuldigd.
Daarnaast hield Bert van gezelligheid en voelde hij zich altijd met de club verbonden. Dat gevoel van betrokkenheid was altijd wederzijds. Bert, we zullen je aanwezigheid voelbaar missen.