In memoriam Gerard van der Sloot

12 december 2022 17:45

Vrijdag 9 december kwam het trieste bericht binnen dat Gerard van der Sloot op 80-jarige leeftijd is overleden.

In 1970 nam Gerard samen met zijn vrouw Riky café Marktzicht over, en door de geboden Brabantse gastvrijheid groeide dit café uit tot een plaats, waar velen zich jarenlang kind aan huis voelden.

Veel 'BOC-lui' kwamen bij Gerard regelmatig over de vloer en gaandeweg werden de banden tussen Gerard en BOC steeds hechter. Gevolg was dat Marktzicht het tweede seniorenteam ging sponsoren en toen Gerard een tweede café opende op de Markt, sponsorde hij het A1-elftal onder de naam “De Keistamper”. In de jaren die volgden heeft Gerard nog veel vaker BOC ondersteund.

Nadat Marktzicht omgebouwd was naar zalencomplex Marktzichtzalen werden daar vele BOC-festijnen gevierd, zoals het jaarlijkse BOC-bal, de jaarlijkse kaderfeesten, de receptie voor het 50-jarig jubileum van BOC, diverse kampioensfeesten, elftalfeesten, Sinterklaasfeesten voor de jeugd, enz. enz. enz.

Ook waren er vele spontane bezoeken van BOC-groepen om iets te vieren of om zomaar voor de gezelligheid bij 'De Sloot' binnen te vallen. Met name carnavalsgroep 'De Boklummels' vonden bij Gerard en Riky een niet te overtreffen pleisterplaats.

Tijdens het 25-jarig jubileum van Marktzicht kwam Gerard met een ongelooflijk mooie geste. Hij werd hoofdsponsor van de gehele BOC-jeugd en stelde voor alle jeugdteams de wedstrijdtenue ’s beschikbaar. Voortaan hoefde geen enkele jeugdspeler nog een eigen wedstrijdshirt te kopen! Tien jaar lang duurde dit prachtige sponsorschap totdat Gerard en Riky in 2005 afscheid namen van hun horecazaak.

Terugkijkend durf ik te stellen dat Gerard niet alleen een geweldig BOC-lid was, maar vooral ook een formidabele vriend van de hele BOC-vereniging en de hele BOC-familie.

Het staat als een paal boven water dat we een GROTE BOC-MAN hebben verloren.

Wij wensen Riky, alle familieleden en kennissen heel veel sterkte om samen verder te gaan met veel mooie herinneringen aan iemand die je niet wilt missen en die je nog vaak zult noemen in mooie verhalen.

Namens alle 'BOC-lui',

Frans van den Besselaar