Nieuwjaarsboodschap

23 december 2022 17:15

Beste Boccers,

Na een paar vervelende Covid-19 jaren zijn in september alle competities voor jeugd en senioren weer normaal opgestart.

Wij zijn verheugd dat de ledenaantallen nog steeds een licht stijgende lijn vertonen wat de continuïteit van de vereniging goed waarborgt.

Wij zien wel steeds meer een beweging ontstaan waarbij leden eerder afhaken en nieuwe leden sneller aanhaken. Dat betekent dat ledentrouw als veel minder belangrijk ervaren wordt dan in het verleden. Er zijn dus veel alternatieven naast voetbal.

Vooral bij de lagere senioren elftallen is het na de Covid-19 periode ingewikkelder geworden alle leden te behouden. Men is in de Covid-19 periode waarschijnlijk gewend geworden op zondagmorgen gezellig thuis te zijn met de familie.

Als vereniging zullen wij dus constant moeten zorgen voor een veilige, maakbare en gezellige sportomgeving waar iedereen zich KLANT en thuis voelt.

Bij onze jeugd is de bezetting van alle elftallen door middel van nieuwe coördinatoren per leeftijdsgroep en de aanstelling van Eric Tromp als technisch coördinator jeugdvoetbal een grote stap vooruit in de verdere ontwikkeling van de jeugd. De eerste resultaten worden van lieverlee zichtbaar.

Ook bij de mini-mini’s en mini’s zijn dankzij grote inspanningen van de begeleiding de aantallen kinderen die lid zijn zeer hoopgevend als goudader in de toekomst.

Groot compliment voor ALLE trainers, leiders, begeleiders, begeleidsters, coördinatoren, kantinemedewerksters/-werkers, terreinmeesters en overige vrijwilligers (misschien vergeten wij iemand, sorry). Zonder jullie als dragers en visitekaartjes van RKSV Boxtel is het niet mogelijk iedereen op een verantwoorde en veilige omgeving te laten trainen en wedstrijden te spelen.

Wij onderkennen dat voor sommige leden in deze economisch moeilijke tijd het lastig en onmogelijk is de contributie tijdig te betalen. RKSV Boxtel laat iedereen die dat zelf wil trainen en wedstrijden spelen. Via de Gemeente Boxtel, Stichting Leergeld, Bureau Wegwijs, de ING bank en zelfs enkele privé personen. Er zijn na toetsing voldoende mogelijkheden om de verplichtingen na te komen en te kunnen trainen en wedstrijden te spelen. Zij die het nodig hebben kunnen zonder schaamrood op de kaken hulp vragen ([email protected]).

Ook op omroep Dommeldal worden wekelijks items uitgezonden die u aangeven op welke wijze hulp en financiele oplossingen geboden kunnen worden. Niemand wordt dus in de steek gelaten.

Verheugd gaat de vereniging in januari 2023 communiceren over 5-jarige overeenkomsten met een nieuwe hoofdsponsor, een sub-hoofdsponsor, een sponsor voor alle jeugdactiviteiten en de selectie van RKSV Boxtel.

Ook de overige bord- en doeksponsoren zijn een belangrijke drager voor de toekomst voor de lange termijn van deze vereniging. Het doet ons groot genoegen dat 98% van de bord- en doeksponsoren in 2022 de verplichting naar onze vereniging zijn nagekomen. Waarvoor onze grote DANK.

In 2023 staan wij naast alle voetbal en overige activiteiten bij BOC voor een enorme uitdaging op gebied van renoveren en verduurzamen van het sportpark. Is in 2019 het totale clubgebouw voorzien van ledverlichting, 64 zonnepanelen geplaatst op het tribune dak en ledverlichting aangelegd op het kunstgrasveld, worden er weer een aantal activiteiten voorgenomen in 2023.

Het renoveren, versterken en opnieuw isoleren van het totale dak op het clubhuis. Na deze werkzaamheden het plaatsen van 136 zonnepanelen op het versterkte dak. Het installeren van 3 warmtepompboilers, waardoor wij zonder gasaansluiting de toekomst in kunnen, en in de kantine de vluchtweg lampen als laatste vervangen met ledverlichting.

Als wij als vereniging dit kunststukje haalbaar en betaalbaar kunnen behalen zijn wij instaat grote energiebesparingen te realiseren waardoor wij toekomstige kostenstijgingen beheersbaar houden en over enkele jaren NUL op de energie meter kunnen tonen. Dan hebben wij als vereniging tijdig aan de 2030 wetgeving voldaan.

Dit project kost uiteraard veel geld en wij zullen als vereniging die aankomende jaren heel goed op de kleintjes moeten blijven letten. De begroting voor de jaarlijkse attentie voor de vrijwilligers wordt dus gereserveerd voor het grote bovenstaande project, maar onze dankbaarheid is onverminderd groot en zal getoond worden na realisatie van het grote project. Met ieders steun, zullen wij de lange termijn continuïteit van deze vereniging waarborgen waarbij een uitstekende financiële positie de doelstelling is.

In deze donkere dagen voor het kerstfeest en nieuwjaar wensen wij iedereen, zeker die leden die met groot verlies zijn geconfronteerd dit jaar, toch zoveel als mogelijk fijne kerstdagen en vooral met ieders familie een zeer gezond en voorspoedig 2023 toe.

Wij zien u graag op de nieuwjaarsbijeenkomst op 7 januari 2023 vanaf 15.00 uur in het clubhuis om elkaar nieuwjaar te wensen en bij te kletsen.