Een mooie woensdagavond met internationaal voetbal bij RKSV Boxtel

12 april 2023 18:30

Het is woensdag 5 april rond 17:45 uur, in de verte zien we op Munsel een grote zwarte Engelse touringcar aan komen rijden. Nadat deze zijn parkeerplaats gevonden heeft stappen er zo'n 55 kinderen en stafleden uit van de North Chadderton School uit Engeland. Allemaal met een fel oranje shirt met op de voorkant de Nederlandse leeuw en op de achterzijde PSV 2023. Ze worden ontvangen door Ties Pronk (voorzitter RKSV Boxtel) en Maikel van de Zand (jeugdcoördinator Jongens O13/14).

De kinderen en stafleden van de North Chadderton School zijn sinds maandag in Nederland en hebben diezelfde dag bij PSV een training gehad. Op dinsdag hebben ze wedstrijden gespeeld in Best en Eindhoven. Vandaag zijn ze bij ons te gast om wedstrijden te spelen en sluiten donderdag af bij PSV voor een training. Daarna zullen ze weer terugreizen naar Engeland.

De zon die schijnt en het complex ligt er prachtig bij. Na een welkomstwoordje zoeken alle teams de kleedkamer op voor de laatste voorbereidingen en besprekingen. Op alle velden wordt de warming up gestart. Op zo'n mooie dag komt natuurlijk ook veel publiek af. Vaders, moeders, broertjes, zusjes, opa's, oma's, vriendjes en vriendinnetjes zijn aanwezig om deze internationale wedstrijden te bekijken. Net voor de aftrap van de wedstrijden wordt er nog een foto genomen van de kinderen van alle teams tezamen. De wedstijden kunnen beginnen en de scheidsrechters fluiten voor de start van de wedstrijden.

RKSV Boxtel JO15-1 - North Chadderton School Boys U15
Vanaf het begin is meteen duidelijk dat Boxtel het zwaar krijgt. Een sterk team uit Engeland met veel individuele kwaliteiten op alle posities in het veld. Het is dan ook met de rust 0-3. In de 2e helft heeft de coach een aantal omzettingen gedaan waardoor Boxtel wat sterker oogde. Helaas moet er nog één tegentreffer geïncasseerd worden waardoor de eindstand uitkomt op 0-4.

RKSV Boxtel JO13-1 - North Chadderton School Boys U14
Bij het starten van de wedstrijd ontstaat er een mooi schaakspel. Het spel golft over en weer en aan beiden kanten ontstaan kansen, die niet benut worden. Het is met de rust dan ook 0-0. Na de rust verandert het beeld niet. De teams zijn goed gewaagd aan elkaar wat resulteert in een 0-0 eindstand. Er worden nog penalty’s genomen om een winnaar te krijgen. Boxtel wint deze uiteindelijk en dit wordt door het team en het publiek gevierd.

RKSV Boxtel JO12-1 - North Chadderton School Boys U13
De jongens onder 12 zijn ook gestart aan hun wedstijd. Op een trainingswedstrijd na hebben zij nog niet gezamenlijk op een groot veld gespeeld. Zij weten op het hoofdveld, met veel doorzettingsvermogen, op 2-0 te komen. In het 3e kwart weet de tegenstander er 2-2 van te maken. In het 4e kwart zijn er over en weer kansen maar wordt het doel niet meer getroffen. Ook hier gaat men over op penalty’s. Heel spannend en het duurt heel lang maar uiteindelijk trekt ook hier Boxtel aan het langste eind.

Rond de klok van 20:00 uur vertrekt de bus weer richting Eindhoven. De staf van de North Chadderton School is erg te spreken over de gastvrijheid en de drie gespeelde wedstrijden.
Het is een geslaagde avond waar niet alleen de spelers en staf maar ook alle aanwezigen van genoten hebben. Voor herhaling vatbaar!

Engels_voetbal_IMG_9145_1.JPG

Engels_voetbal_IMG_9145_5.JPG