In memoriam Coen Verbeek

23 augustus 2023 8:45

Dinsdag 22 augustus hebben vele leden van BOC afscheid genomen van Coen op sportpark Munsel.

Geachte aanwezigen, dames en heren

Het is de uitdrukkelijke wens van Coen om voordat hij naar Eindhoven vervoerd wordt nog eenmaal zijn geliefde sportpark Munsel te bezoeken, om hier afscheid te laten nemen door de mensen waar hij mee omging, in de omgeving en de sfeer van het sportpark, waar Coen heel veel jaren heeft rondgelopen en als vrijwilliger in veel verschillende activiteiten heeft mee gefunctioneerd.

Dames en heren, er is een groot sports-minded BOC-man dood gegaan.

Naast RKSV Boxtel had Coen een zeer grote liefde en jarenlang een seizoenkaart van Feijenoord en voor de vrijdagavonden als toetje ook nog een seizoenkaart van FC Den Bosch.

Laatst zijn Frans van den Besselaar en ik nog bij Coen op bezoek geweest, en Coens grote trots was dat in de huiskamer een ingelijst Feijenoord shirt hing met de handtekeningen van alle selectiespelers en de voltallige staf van de Rotterdamse club.

En wat heeft Coen in al die jaren eigenlijk voor RKSV Boxtel betekend?

Hij was geruime tijd speaker bij de thuiswedstrijden van Boxtel 1 en ook heel vaak met zijn grote vriend Mark Meulendijk aanwezig bij uitwedstrijden van het eerste elftal en verzorgde voor zowel de uit- als thuiswedstrijden op zijn beeldsprakende wijze een uitgebreid verslag ten behoeve van de communicatie kanalen.

Heel af en toe had zijn grote liefde Feijenoord op zondagmiddag voorrang boven zijn eigen cluppie BOC, en werd het wedstijdverslag in goed overleg door collega’s overgenomen.

Coen was ook secretaris bij Boxtel van de Normen en Waardencommissie en in die hoedanigheid rapporteerde Coen op zijn eigen bijzondere wijze tijdens de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering in oktober het jaarverslag van de Normen en Waarden Commissie.

Ondanks het ongemak van de steeds lastiger wordende langdurige aanslag door zijn ziekte is Coen, daar waar mogelijk tot en met het laatste seizoen actief gebleven als speaker van de hier in Boxtel georganiseerde Voetbal Talenten Toernooien die hij met groot enthousiasme in de verschillende klassen in goede banen leidde.

Vaste waarde voor Coen waren ook de clubavonden op iedere donderdagavond in het clubhuis waar de gezelligheid en een beetje ouwehoeren de boventoon voeren.

Daar zagen wij steeds meer en meer dat Coen deze wedstrijd van zijn slopende ziekte niet ging winnen en is helaas de realiteit dat wij vandaag hier op het sportpark afscheid nemen van Coen en Coen van ons.

De vereniging RKSV Boxtel, dus BOC, spreekt een geweldige dank uit aan Coen Verbeek, die toch naast Feijenoord fan, een groot BOC icoon is, die wij blijvend zullen herinneren.