In memoriam Henk van Vught

15 februari 2024 18:30

Helaas ontvingen we het droevige nieuws dat oud BOC-lid Henk van Vught is overleden.

Henk is opgegroeid in de Nieuwstraat, waar voor veel BOC-lui de wieg stond en waar BOC zijn thuiswedstrijden speelde bij Het Jeugdhuis (nu: De Rots). Henk kon aardig voetballen en meldde zich op jonge leeftijd aan bij onze vereniging.

Later bleek Henk ook over veel wielertalent te beschikken waarna hij stopte met voetballen en alles richtte op de wielersport. Hij werd regelmatig in Nederlandse selecties opgenomen om succesvol deel te nemen aan buitenlandse wedstrijden. Een mooie wielercarrière leek in zicht, maar na een aantal zware valpartijen, moest Henk noodgedwongen stoppen. Vanwege blijvende hoofdpijn liet hij zijn wedstrijdfiets voorgoed staan.

Hierna ging Henk weer voetballen en hij maakte deel uit van het eerste elftal van BOC, dat in 1977 kampioen werd.

Henk woonde ondertussen in Sint Michielsgestel en heeft na zijn actieve voetbalperiode bijna 40 jaar lang enorme verdiensten gehad binnen de jeugdafdeling van RKVV Sint-Michielgestel (nu: SCG’18). Door Brabants Dagblad werd Henk in 2016 uitgeroepen tot “De Grootste Clubheld” binnen de regio, waarmee hij zelfs meedong naar de titel “Grootste Clubheld van Nederland”.

Terugkijkend durf ik te stellen dat Henk een mooie sportcarrière heeft doorlopen, waarvan ontelbaar veel mensen genoten. Overal waar de sympathieke Henk van Vught kwam, werd hij op handen gedragen.

Veel sportvrienden zijn nu een betrokken sportman verloren.

Wij wensen Ans, alle familieleden, vrienden, kennissen en SCG’18 alle sterkte toe om dit verlies te kunnen dragen.

Namens BOC,

Frans van den Besselaar