Boxtel pakt drie zwaarbevochten punten

Boskant 1 (zon)

4e klasse F

3 november 2019 14:30

Onbekend

Op een nat sportpark De Scheken moest Boxtel aantreden tegen v.v. Boskant. Eerst werd 1 minuut stilte gehouden wegens het overlijden van een erelid.

Boskant begon fel aan de wedstrijd, maar het was Boxtel die meteen profiteerde. Er werd een overtreding gemaakt aan de linkerzijde van het veld. Jesse van Homelen plaatste zich achter de bal, en waar iedereen dacht dat hij de bal ging voorzetten, schoot hij de bal geweldig over de keeper in de goal, 0-1. Boskant was hierdoor wat van slag, want drie minuten later werd de bal in de voeten van Hayke van Heesch geschoven, en van Heesch stuurde van Homelen weg. Van Homelen bleef koel en stiftte de bal over de uitkomende keeper en maakte zo zijn tweede doelpunt, 0-2.  Boskant probeerde voetballend tot kansen te komen, maar verder dan het 16-meter gebied kwamen zij niet, terwijl Boxtel telkens gevaarlijk was met uitbraken. In de 26ste minuut was de eerste kans voor Boskant, maar het schotje werd simpel gepakt door keeper Raymon Strik. In de 30ste minuut kreeg Boxtel weer een vrije trap, van Homelen gaf de bal hard voor, maar iedereen miste de bal. Boxtel probeerde daarna het nogmaals met een een-tweetje tussen Lars van Hamond en van Homelen, waarbij de voorzet van Van Homelen uiteindelijk een prooi was voor de keeper. Daarna was er een diepe bal van Boskant waarbij de spits aan de rechterkant een vlammend schot afvuurde. Keeper Strik tikte de bal over zijn doel. Uit de daaropvolgende corner werd de bal ingekopt en deze kwam tegen Stefan Persoons. Iedereen van Boskant wilde een penalty wegens hands maar de scheidsrechter wuifde dit allemaal weg. Er was nog 1 kans voor de rust voor Boskant, maar deze werd ook weer gepakt door Strik. Met een 0-2 tussenstand gingen beide ploegen rusten.

Ongewijzigd kwamen de ploegen uit de kleedkamers en het was meteen Boskant die de aansluitingstreffer maakte. Roy van der Linden was het eindstation van een aanval over de linkerzijde, 1-2. Geholpen door de treffer wilde Boskant zo snel mogelijk de gelijkmaker maken via de lange bal op de spitsen, maar Boxtel kwam niet echt in de problemen. Boskant begon steeds harder te spelen en de scheidsrechter liet wel heel veel toe. Met name het duwen in de rug mocht allemaal.  In de 60ste minuut bracht Boskant een spits erbij voor een verdediger. Hoofdtrainer Frank van Oers reageerde meteen met een wissel, Hayke van Heesch moest plaats maken voor Rick van Hamond. Boskant had veel balbezit, en Boxtel beperkte zich tot verdedigen van de voorsprong. Na 70 minuten viel van Homelen uit met een blessure, en kwam Valentijn Waals erin.  Kort daarop was de grootste kans voor Boskant. Een vrije trap werd bij de tweede paal ingekopt, maar keeper Strik kon met zijn been de bal uit zijn doel houden. Boxtel kwam er nog maar sporadisch eruit. Uit een van deze uitbraken, kwam Lars van Hamond tussen twee spelers van Boskant in balbezit, maar zijn schot ging hoog over. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd probeerde Boskant het nog wel, maar Boxtel bleef overeind en trok zo de overwinning over de streep. Een knappe overwinning van de rood-witten en hierdoor stijgen zij naar de derde plaats.