Boxtel pakt de eerste drie punten

HHC'09 1 (zon)

29 september 2019 14:00

Op een nat en glad sportpark ‘De Oosters’ speelde Boxtel zijn eerste uitwedstrijd van dit seizoen tegen HHC ’09. Beide ploegen hadden hun eerste wedstrijd verloren, dus beiden wisten wat ze moesten doen!

Wegens blessures en zieken moest trainer Frank van Oers schuiven met zijn elftal. Gelukkig was Lars Timmers terug van een blessure en kon hij zijn vertrouwde plek rechts achterin nemen. Rowi van den Besselaar schoof hierdoor een linie naar achteren. Boxtel startte voortvarend. In de eerste tien minuten was Boxtel al drie keer gevaarlijk geweest, maar elke keer werd de bal voorlangs geschoven, en dit zou niet de laatste keer zijn in deze wedstrijd. HHC kon alleen via een corner gevaarlijk worden, maar de kopbal werd naast gekopt. Meteen daarna was er een lange bal van Jesse van Homelen op Robin van de Laak. Vanaf rechts kwam van de Laak naar binnen, maar zijn schot ging voorlangs. Kort daarna weer hetzelfde recept. Stefan Persoons stuurde van de Laak op rechts weg, zijn voorzet wordt door een speler van HHC in zijn eigen doel geschoven, 0-1. Boxtel bleef naar voren spelen, van Homelen werd op rechts aangespeeld en zijn voorzet werd door van de Laak met zijn hoofd geschampt, maar wederom ging de bal voorlangs. In de 34ste minuut kreeg HHC een vrije trap. De bal werd ingebracht, en de kopbal werd ver naast gekopt. Hierna was het weer van de Laak die werd aangespeeld, maar zijn inzet verdween aan de verkeerde kant van de paal. Boxtel ging rusten met een 0-1 voorsprong.

Meteen vanaf de aftrap pakte Boxtel de draad weer op. Persoons stuurde Valentijn Waals weg en deze speelde zich goed vrij, maar zijn voorzet werd door van Homelen hoog over het doel geschoten. HHC bracht twee nieuwe krachten in. Kort na deze wissels kreeg HHC de beste kans van de wedstrijd, maar nu schoof HHC de bal voorlangs. Boxtel was niet echt onder de indruk van dit alles, want kort daarna was het Hayke van Heesch die Waals bediende maar zijn inzet ging naast. Vervolgens was het Lars van Hamond die zijn inzet tot corner zag verdwijnen. Van de Laak werd weer eens weggestuurd, maar zijn inzet werd door de keeper gepareerd tot corner. Kort daarna werd van de Laak gewisseld voor Robin van de Plas. Waals kreeg na een goede aanval de mogelijkheid tot scoren, maar hij schoot de bal hoog over. Daarna werd van Homelen weggestuurd en de grensrechter vlagde weer voor buitenspel. De scheidsrechter liet deze keer echter doorspelen en van Homelen kon alleen op de keeper af. Helaas schuift hij de bal naast het doel. Boxtel kreeg nog diverse mogelijkheden om de wedstrijd al eerder te beslissen, maar de kansen werden niet verzilverd. HHC probeerde het wel, maar was niet bij machte om het Boxtel moeilijk te maken. In de allerlaatste minuut werd de bal naar voren geschoten door Boxtel en van Hamond kwam van zijn eigen helft, pikte de bal op en kon doorlopen naar de goal. Hij omspeelde de keeper en schoot de bal in het lege doel. Meteen daarna floot de scheidsrechter voor het einde.

Gelukkig nam Boxtel de drie punten mee naar huis, ondanks het missen van de vele kansen. Volgende week speelt Boxtel uit tegen VCB uit Biezenmortel, die al twee keer fors heeft verloren. Biezenmortel zal dus wellicht iets recht willen zetten.